اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازگشت بورس‌های اروپایی و آمریکا از روند نزولی

شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا بر خلاف همتایان آسیایی خود از روند ریزشی فاصله گرفتند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، آخرین روز از معاملات بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر اخبار مربوط به تشدید جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفت. از طرف دیگر سطح تولیدات آمریکا نیز به کمترین میزان امسال خود رسیده است که این اتفاقات در کنار کاهش رشد اقتصادی آمریکا، نگرانی‌ها از وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی را تشدید کرده است.

با این حال، این اخبار نتوانستند آن طور که انتظارش می‌رفت باعث ریزش شدید شاخص‌های بورسی در جهان شوند. در معاملات بازارهای بورس در اروپا روند صعودی از سر گرفته شد تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با افزایش ۰.۳۹ درصدی تا ۷۱۰۴.۹۲ واحد بالا رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز صعودی بودند به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۲۲ درصدی در سطح ۵۴۵۰.۹۶ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۰۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۱ هزار و ۹۳۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۰۱ درصد پایین رفت و به ۸۹۰۱.۵۰ واحد رسید.

تری اسپاث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری موسسه " سیرا اینوستمنت منیجمنت " گفت: برای روند معاملات در ماه اکتبر فکر می‌کنم شاهد تداوم وجود جریان کم رمق بازار خواهیم بود چرا که اخبار مثبت زیادی وجود ندارد و ریسک‌های زیادی در سر راه اقتصاد جهانی قرار گرفته است.

در وال استریت شاخص‌ها به مانند همتایان اروپایی، افزایشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" ۰.۴۷ درصد صعود کرد و به ۲۶ هزار و ۲۰۱.۰۴ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۸ درصد افزایش تا سطح ۲۹۱۰.۶۳ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با جهش ۱.۱۲ درصدی در سطح ۷۸۷۲.۵۶ واحدی بسته شد.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۳۲ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۴۱۰.۲۰ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش ۱.۱۷ درصدی به ۲۵ هزار و ۸۳۱.۴۴ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای کامپوزیت " با ریزش ۰.۹۹ درصدی در سطح ۳۸۱۴.۵۳ واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۵۲.۸۷ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۴۶ درصدی به ازای ۵۸.۱۷ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۰.۳ درصدی به ۱۵۱۴.۱۰ دلار رسید تا در یکی از بالاترین سطوح ثبت شده دو ماه اخیر خود قرار گیرد. هر اونس نقره با کاهش ۰.۲۳ درصدی به ازای ۱۷.۶۴ دلار مبادله شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد