اونس طلا2206.47
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

فروش اقساطی ایران خودرو؛ پژو ۴۰۵ را از کارخانه بخریم یا بازار؟

قیمت پژو ۴۰۵ SLX در طرح فروش اقساطی مطابق قیمت مصوب این محصول یعنی ۶۷ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است. ایران خودرو حدود ۹۰ درصد قیمت پژو ۴۰۵ SLX را به عنوان پیش‌پرداخت از مشتریان دریافت می‌کند و ۱۰ درصد باقی مانده با یک فقره چک یکساله با نرخ بهره ۳۱ درصدی تسویه خواهد شد.


طرح فروش اقساطی ایران خودرو امروز چهارشنبه ساعت ۱۰ برگزار و در همان دقایق اولیه، ظرفیت فروش محصولات به اتمام رسید. این در حالی است که بررسی شرایط طرح فروش اقساطی ما را با نکات عجیبی روبرو می‌کند. ایران خودرو در این طرح ۹۰ درصد قیمت خودرو را به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند و ۱۰ درصد باقی مانده در یک فقره چک برای سال آینده تسویه خواهد شد. نرخ بهره در نظر گرفته شده برای این چک یکساله، رقمی حدود ۳۱ درصد است. با این وجود مشتریان ایران خودرو از طرح فروش اقساطی این شرکت استقبال می‌کنند. شاید بتوان دلیل آن را اختلاف زیاد قیمت بازار و کارخانه دانست که در بین محصولات ایران خودرو به حدود ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. از طرف دیگر بررسی روند قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد طرح‌های فروش اقساطی تقریبا هیچ تاثیری در کنترل قیمت خودرو نگذاشته‌اند.

پاگشایی محصول جدید ایران خودرو به طرح‌های فروش

از اول شهریور و همزمان با آغاز موج هفتگی طرح‌های فروش اقساطی ایران خودرو، این شرکت به جز سه محصول دنا پلاس، سمند EF۷ و پژو پارس محصول دیگری به بازار عرضه نکرده و این هفته برای اولین بار شاهد یک تغییر کوچک در بخشنامه‌های فروش هستیم. امروز ایران خودرو سراغ پژو ۴۰۵ SLX با موتور TU۵ رفته و آن را به طرح‌های فروش اقساطی اضافه کرده است. در کنار این محصول، امروز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح پژو پارس TU۵ و دنا پلاس هم مثل گذشته در طرح فروش اقساطی ایران خودرو عرضه شده‌اند. بررسی شرایط فروش این محصولات را می‌توانید در اصرار ایران خودرو بر شرایط عجیب طرح فروش اقساطی بخوانید.

طرح فروش اقساطی پژو ۴۰۵ SLX

ایران خودرو در آخرین بخشنامه فروش خود، قیمت پژو ۴۰۵ SLX را مطابق قیمت مصوب این محصول یعنی ۶۷ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان در نظر گرفته است. طرح فروش اقساطی محصولات ایران خودرو، شباهت زیادی به دیگر پیشنهاد‌های فروش اقساطی ندارد، چراکه شرکت ایران خودرو حدود ۹۰ درصد قیمت پژو ۴۰۵ SLX را به عنوان پیش‌پرداخت از مشتریان دریافت می‌کند. برای مثال ثبت‌نام در طرح فروش اقساطی ایران خودرو رقمی حدود ۶۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان هزینه لازم دارد که ۹۰ درصد هزینه خرید آن را شامل می‌شود. با این تفسیر زیاد نمی‌توان روی پسوند «اقساطی» در این طرح حساب باز کرد.

شگفتی‌های طرح فروش اقساطی محصولات ایران خودرو برای پژو ۴۰۵ SLX به همینجا ختم نمی‌شود. ۱۰ درصد باقی مانده از قیمت خودرو در قالب یک فقره چک با تاریخ یک سال آینده تسویه می‌شود. به عبارتی طرح فروش اقساطی ایران خودرو، تنها یک قسط دارد و سود آن به شکل عجیبی بالا است. مابه‌تفاوت بین مبلغ پیش‌پرداخت و قیمت مصوب محصول، رقمی حدود شش میلیون و ۶۰۸ هزار تومان است، اما مبلغ در نظر گرفته شده برای اقساط به هشت میلیون و ۶۹۰ هزار تومان می‌رسد! با یک محاسبه ساده می‌توان نشان داد که ایرنا خودرو برای تنها قسط طرح فروش اقساطی، نرخ بهره ۳۱.۵ درصدی دریافت می‌کند. به طور کل مجموع پرداختی برای خرید پژو ۴۰۵ SLX در طرح فروش اقساطی ایران خودرو حدود ۶۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان خواهد بود که تقریبا دو میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است.

باید توجه داشته باشید که امکان تسویه پیش از موعد چک اقساط در طرح فروش اقساطی ایران خودرو وجود ندارد و به هر صورت ماشین تا یک سال در رهن ایران خودرو باقی می‌ماند. این مورد برای جلوگیری از دلالی خودرو در نظر گرفته شده و راه آن‌ها را برای فروش محصول در بازار گرفته است. از دیگر شرایط طرح فروش اقساطی ایران خودرو می‌توان به سود مشارکت صفر درصدی آن اشاره کرد. ایران خودرو ماشینی که ثبت‌نام کرده‌اید را ۳۰ روز دیگر به مشتریانش تحویل می‌دهد و در این مدت هیچ سودی به سرمایه شما تعلق نمی‌گیرد.

پژو ۴۰۵ SLX را از بازار بخریم یا کارخانه؟

اگر بخواهید پژو ۴۰۵ SLX را از بازار بخرید، باید برای آن رقمی حدود ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید. با توجه به اختلاف ۱۲ میلیونی قیمت پژو ۴۰۵ SLX در بازار و کارخانه، به نظر خرید آن از بازار زیاد به‌صرفه نیست، اما باید توجه داشته باشید که در صورت خرید از کارخانه باید شرایط عجیب و غریب طرح فروش اقساطی محصولات ایران خودرو را بپذیرید. منظورمان همان پیش‌پرداخت ۹۰ درصدی و نرخ بهره ۳۱ درصدی است!

اتمام ظرفیت خرید خودرو در همان دقایق اولیه

بر خلاف خودرو‌های سایپا که تا مدت‌ها ظرفیت فروش آن‌ها تکمیل نشده و حتی روز‌های بعد هم می‌توان سراغ طرح‌های فروش رفت، محصولات ایران خودرو در همان دقایق اولیه فروخته می‌شوند که می‌توان دلیل آن را کم بودن ظرفیت طرح‌های فروش محصولات ایران خودرو دانست. در زمان نگارش این متن که کمتر از یک ساعت از آغاز طرح فروش اقساطی محصولات ایران خودرو گذشته، ظرفیت همه خودرو‌ها تکمیل شده و امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد.

طرح فروش اقساطی ایران خودرو چه تاثیری در بازار گذاشته؟

تقریبا هیچ! با مقایسه روند قیمت‌ها در بازار خودرو از اول شهریور که طرح‌های فروش اقساطی آغاز شده، می‌توان نتیجه گرفت این طرح‌ها تاثیر خاصی در بازار خودرو نگذاشته است. پیش از آغاز طرح‌های فروش اقساطی ایران خودرو برای دنا پلاس، قیمت این محصول در بازار حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود و حالا بعد از گذشت شش هفته و شش طرح فرو اقساطی قیمت این محصول در بازار حدود ۱۱۹ میلیون تومان است و اتفاق خاصی برای قیمت دنا پلاس تیپ ۱ در بازار نیافتاده. از طرف دیگر سمند EF۷ همزمان با اولین عرضه در طرح‌های فروش اقساطی حدود ۸۲ میلیون تومان قیمت داشت و حالا بعد از گذشت حدود یک ماه قیمت آن تنها ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و به ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

دیگر محصول ایران خودرو حاضر در طرح فروش اقساطی یعنی پژو پارس TU۵ پیش از شروع طرح‌های فروش اقساطی ایران خودرو حدود ۱۰۳ میلیون تومان بود و در این یک ماه تنها ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده و به ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این کاهش قیمت‌های جزئی را نمی‌توان تحت تاثیر طرح‌های فروش اقساطی دانست، چراکه دیگر محصولات ایران خودرو که خبری از آن‌ها در طرح‌های فروش نیست هم چنین کاهش جزئی را تجربه کرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد