اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار دبلیو تی او درباره کاهش رشد مبادلات تجاری جهان

سایت طلا : سازمان تجارت جهانی در تازه ترین گزارش خود نسبت به کاهش شدید رشد مبادلات تجاری جهان به خاطر اعمال تعرفه ها و تدابیر تلافی جویانه هشدار داده است.

به گزارش رویترز، سازمان تجارت جهانی پیش بینی خود درباره رشد مبادلات تجاری در سال 2019 را به نصف کاهش داد و افزود: اعمال تعرفه ها و تدابیر تلافی جویانه از یک سو، کاهش رشد اقتصادی جهان و برگزیت نامنظم و بدون توافق می تواند تبعات بدی برای تجارت جهانی به همراه داشته باشد.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است که مبادلات تجاری بین المللی امسال با رشد 1.2 درصدی روبرو خواهد شد. این رقم در گزارش آوریل 2.6 درصد اعلام شده بود.

رشد مبادلات تجاری جهان در سال 2018 میلادی به 3 درصد رسیده است. پیش بینی می شود این رقم در سال 2020 نیز به 2.7 درصد برسد.

روبرتو آزویدو مدیر کل سازمان تجارت جهانی در این باره گفت: چشم انداز تیره و تار تجارت جهانی، مایوس کننده است ولی غیرمنتظره نیست.

وی از کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی خواست تا اختلافات تجاری خود را حل و فصل کرده و برای اصلاح این سازمان همکاری کنند.

سازمان تجارت جهانی پیش بینی کرده است که رشد تجارت امسال بین 0.5 تا 1.6 درصد و سال آینده نیز بین 1.7 تا 3.7 درصد خواهد بود.

آمریکا و چین طی یک سال گذشته در یک جنگ تجاری تمام عیار قرار دارند. هر دو طرف میلیاردها دلار تعرفه و موانع تجاری علیه یکدیگر اعمال کرده اند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد