اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ژاپنی‌ها خون مصنوعی ساختند!

دانشمندان ژاپنی در مطالعه اخیرشان اظهار کردند که توانسته‌اند خون مصنوعی توسعه دهند که می‌توان آن را به تمام گروه‌های خونی تزریق کرد.

به گزارش سایت طلا و به نقل از آساهی، دانشمندان ژاپنی "دانشکده پزشکی دفاع ملی"(National Defense Medical College) در مطالعه اخیرشان اظهار کردند که توانسته‌اند خون مصنوعی توسعه دهند که می‌توان آن را به تمام گروه‌های خونی تزریق کرد.

پژوهشگران اظهار کردند، این خون مصنوعی با موفقیت روی خرگوش‌ها آزمایش شده است. خون مصنوعی بسیار کارآمد خواهد بود زیرا می‌توان از آن در مواقع اضطراری و برای تزریق خون به افراد مجروح استفاده کرد زیرا در برخی مواقع پیدا کردن خون هم‌گروه افراد مجروح کار بسیار مشکلی است و اگر پیدا نشود می‌تواند به مرگ افراد منجر شود. از بین رفتن شدید پلاکت‌های خونی که خونریزی را متوقف می‌کند و گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را به سلول‌های بدن منتقل می‌کنند منجر به مرگ می‌شود.

پلاکت‌ها را می‌توان در صورت تکان دادن به مدت چهار روز برای جلوگیری از استحکام نگه داشت، در حالی که گلبول‌های قرمز می‌توانند به مدت ۲۰ روز در دمای پایین نگهداری شود. مقدار زیادی پلاکت و گلبول‌های قرمز از اهدا کنندگان انواع گروه‌های خون باید در مواقع اضطراری تأمین شود. خون مصنوعی که پژوهشگران توسعه داده‌اند از پلاکت‌ها و گلبول‌های قرمز تشکیل شده است. برای جلوگیری از خونریزی و انتقال اکسیژن، هر مؤلفه در کیسه‌های ریز به نام "لیپوزوم مشتق شده از غشای سلولی"(liposome derived from the cell membrane) قرار می‌گیرد. خون مصنوعی می‌تواند بیش از یک سال در دمای معمولی ذخیره شود.

"مانابو کینوشیتا"(Manabu Kinoshita) استادیار ایمونولوژی در دانشکده پزشکی دفاع ملی و پژوهشگر این مطالعه گفت: ذخیره مقدار کافی خون برای انتقال در مناطقی مانند جزایر دورافتاده کار دشواری استخون مصنوعی قادر به نجات جان بسیاری از افراد خواهد بود.

به گفته این تیم، هنگامی که خون مصنوعی روی ۱۰ خرگوش که با مشکل از دست دادن خون جدی رنج می‌بردند، مورد آزمایش قرار گرفت، شش نفر از آنها زنده ماندند. تاکنون هیچ عوارض جانبی منفی مانند لخته شدن خون گزارش نشده است. قبل از دریافت تزریق، باید گروه خونی بیماران تأیید شود، بنابراین تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی نمی‌توانند داخل آمبولانس عملیات انتقال خون را انجام دهند و این کار ممنوع است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد