اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صنعت طلا و جواهر به لحاظ فنی بعد از هوا فضا طبقه بندی می شود

برگزاری همایش شناسایی پتانسیل های بالقوه در صنعت طلا و جواهر در حاشیه سزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان

دکتر فرزانه فخاری ریاست محترم مرکز آموزش علمی و کاربردی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا ، جواهر، نقره و سکه تهران در مصاحبه با ستاد برگزاری نمایشگاه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها از برگزار شدن 3 کارگاه تخصصی (کارگاه روانشناسی حرفه ای فروش طلا و جواهربا همکاری استاد حمید رضا فلزی،کارگاه طراحی با رایانه با بهره گیری از استاد سید محمد مرتضوی و کارگاه ساخت دستی با محوریت اره کاری با همکاری استاد هادی برین) همزمان با برپایی نمایشگاه عنوان کرد.


فخاری بیان کرد در این 3 کارگاه با بهره گیری از بهترین اساتید ایران به صورت خلاصه و فشرده سعی شده است که هنرجو بتواند تجربیات و آموزش خوبی را در این 3 کارگاه آموزشی کسب کند.به عنوان مثال در کارگاه ساخت دستی با محوریت اره کاری که استاد مربوطه با رزومه درخشان که آثارش در مشهد و موزه امام رضا قرار گرفته و رونمایی شده که این استاد در روز مربوطه به هنرجو آموزش میدهد که به صورت سریع یک نمونه کار را روی فلز تولید کند و به هنرجو آموزش دهد.


خانم دکتری فخاری در مورد کارگاه آموزشی طراحی و اهمیت آن در دنیا خاطر نشان کرد که هر کس که بخواهد در زمینه طلا و جواهر فعالیت داشته باشد مستلزم داشتن طراح خوب است که طراح باید بداند طراحی آن قابلیت اجرا در طلا و جواهر را داشته باشد. چرا که طراحی طلا و جواهر با طراحی نقاشی متفاوت است زیرا ممکن است روی کاغذ هر چیزی ترسیم شود اما قابلیت اجرا نداشته باشد. وی از استاد به نام طراحی در این ورک شاپ یاد کرد و گفت که میتوان از رزومه کاری این استاد به عنوان داور بین المللی یاد کرد که با شرکتهایی بزرگی در ترکیه و ایتالیا همکاری دارند و نویسنده چندین کتاب اموزشی هستند که در فنی و حرفه ای ، مدارس و حتی در مرکز خودمان تدریس میشود. وی گفت در تلاشم که طراحی را به صورت کاردانی هم در این مرکز بیاوریم که هنرجو بتواند کاردانی و بعد کارشناسی طراحی را از این مرکز بگیرد و استاد مرتضوی با افتخار مدیر گروه این دانشگاه در رشته طراحی خواهند بود.


فخاری خاطر نشان کرد کارگاه سوم هم فروشندگی است که در دید مردم بسیار مهم است و فروشندگی استانداردهایی دارد و روانشناسی خاصی میخواهد که استاد مربوطه یکی از بهترین اساتید در این حرفه میباشد.
در صورتیکه هر هنرجو این 3 کارگاه را بگذراند میتواند گواهی حضور بگیرد و داشتن این سرتیفیکیت باعث افتخار هنرجو در رزومه کاریش خواهد شد.بعد از گذراندن این کارگاههای آموزشی در صورتیکه هنرجو نیاز داشت که تجربیات و آموزش بیشتری را کسب کند میتواند در دانشگاه ،دوره های تکمیلی را سپری کند و همواره سعی کردیم شرایط هنرجو در شهرستان را در نظر بگیریم و حتی در صدد هستیم با صحبتهایی که با اتحادیه و اعضای کمیته تخصصی شده بتوانیم کلاسها و دوره های اموزشی را به صورت آنلاین برگزار کنیم.
فخاری خاطر نشان کرد که حضور در نمایشگاه به قطع یقین مفید خواهد بود و اگر برگزار کننده ازهر لحاظی قابل اطمینان و قانونمند باشد گام بزرگی در موفقیت این نمایشگاه خواهد داشت وبه طور قطع اگر همین روال ادامه یابد موفقیت امسال و سالهای آتی وجود خواهد داشت .فخاری بیان کرد که تمام توان خود را در جهت موفقیت این نمایشگاه به کار گرفتم و امیدواریم بهترین خروجی را در این نمایشگاه داشته باشیم.


دکتر فخاری در پایان به همایش بزرگ شناسایی پتانسیل های بالقوه در صنعت طلا و جواهر و کاربرد ظرفیت موجود در توانمند سازی این صنعت در حوزه توسعه و صادرات اشاره کرد و خاطر نشان ساخت بعد از صنعت هوا فضا ، صنعت طلا و جواهر اهمیت و ظرفیت بسیار بالایی دارد .اما آیا در ایران بعد از صنعت هوا وفضا مورد توجه قرار گرفته است؟
فخاری گفت در این همایش که با حضور بزرگان و اساتید صنعت طلا و جواهر برگزار خواهد شد سعی شده به پتانسیل های این صنعت توجه ویژه ای شود و این پتانسیلهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد