اونس طلا2370.98
مظنه16,326,000
18 گرم3,768,800
ارزش سکه36,782,478
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,400,000
نیم26,200,000
ربع16,200,000

حرفه ای ها چگونه طلا معامله می کنند؟/آموزش معامله روی طلا

حرفه ای ها تلاش میکنند که یک ترند بلند مدت طلا را با استفاده از ارزیابی چارت هفتگی بررسی کنند

قیمت طلا روزانه نوسان کرده و با فراز و فرودهای بازار حرکت میکند. حرفه ای ها از چندین اندیکاتور تکنیکال، فاندامنتال و حسی برای تعیین روند آتی این فلز زرد استفاده میکنند. طلا هم به عنوان کالا و هم ارز به شمار می آید. طلا معمولا در برابر دلار آمریکا قرار گرفته و هم به صورت OTC و هم به صورت یک ابزار معاملاتی خرید و فروش می شود.

حرفه ای ها چگونه با طلا معامله میکنند

طلا به عنوان یک دارایی امن برشمرده میشود که وقتی بازارها بدنبال جایگزینی برای سایر ارزهایی که در حال از دست دادن ارزش خود هستند، انتخاب میشود. زمانیکه نرخ های بهره در جهان کاهش می یابد، تقاضا برای ارزهایی که ارزش آن ها حفظ شده است موجبات افزایش قیمت طلا را فراهم می آورد. طلا مانند دلار و نرخ بهره بین بانکی اتحادیه اروپا، دارای نرخ بهره رو به جلو می باشداین نرخ بهره که از آن با نام نرخ Gofo یاد میشود، با افزایش تقاضای طلا و با توجه به دلار آمریکا افزایش می یابد. معامله گران خبره سه بعد را ارزیابی میکنند که به آن ها دیدگاهی از بازار طلا میدهد. این سه بعد عبارتند از بعد تکنیکال، دورنمای فاندامنتال و احساسات بازار.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

حرفه ای ها تلاش میکنند که یک ترند بلند مدت طلا را با استفاده از ارزیابی چارت هفتگی بررسی کنند. ترند قیمت طلا و معاملاتت رنج مانند دیگر ابزارهای بازارهای سرمایه شمرده میشوند. با استفاده از ابزارهای متفاوت شما میتوانید تعیین کنید که قیمت قرار است روند داشته باشد و یا همچنان رنج می ماند.

قیمت طلا در ماه جون ۲۰۱۹ از محدوده رنج ۶ ساله خود بالا تر رفت و سقف بالایی طلا را تاچ نمود. زمانی که شاخص MACD سیگنال خرید داد مومنتوم مثبت شد. شاخص MACD برای تشخیص مومنتوم بسیار مفید است و از میانگین متحرک برای تولید سیگنال تغییر و نشان دادن اینکه چه زمانی به مومنتوم مثبت یا منفی داده میشود بسیار مناسب است. تغییر روند MACD هفتگی بر روی قیمت طلا به معامله گران حرفه ای میگوید که مومنتوم قیمت طلا به سمت بالا حرکت میکند.

مومنتوم بسیار مهم است

یکی دیگر از شاخص های مومنتوم RSI می باشد. RSI نشان می دهد که آیا قیمت در بازه زمانی ۱۴ کندل قبل صعود میکند؟ RSI در ماه جون سال ۲۰۱۹ از این بازه صعود کرد و آن را شکست که این نمایانگر مومنتوم مثبت بود. تنها هشداری که در این زمان وجود دارد RSI روی ۷۷ می باشد که بالاتر از منطقه اشباع خرید و سطح ۷۰ قرار گرفته است و احتمال یک بازگشت اصلاحی این نقطه را میدهد. کلید استفاده از RSI این است که به قله های قبلی برای تشخیص اینکه مومنتوم چه میزان در گذشته صعود داشته است، نگاه کنید. RSI هفتگی تا نزدیکی سطح ۸۴ را در گذشته تاچ کرده است که این به معنی این است که مومنتوم مثبت هنوز میتواند موجب بالا رفتن قیمت طلا گردد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

احساسات بازار طلا

چندین راه برای تعیین احساسات در بازار طلا وجود دارد. یکی از بهترین اندیکاتورها استفاده از گزارش تعهد معامله گران است که در کمیسیون معامله کالاهای آتی قرار داده میشود، است. این گزارش به معامله گران کمک میکند تا دینامیک بازار را بشناسند.

گزارش های COT موقعیت داده ها را با توجه به دسته بندی آن نشان میدهد. این اطلاعات توسط CFTC بوسیله کارگزاری های و اعضای گروه گزارش میگردد. از آنجایی که دلیل اصلی این که معامله یک تریدر گزارش نمیشود، متخصصان و افراد حرفه ای فرضیه های خاصی ایجاد میکنند که بر مبنای آن اطلاعاتی از این پوزیشن ها بدست می آورند.

گزارش COT

پوزیشن ها به صورت دسته بندی شده گزارش میشوند. برای طلا آتی و آپشن، این دسته ها شامل معامله گران سواپ، سرمایه گذاری های شخصی و سایر موارد قابل گزارش میشود. معامله گران سواپ شامل بانک ها و موسسه های سرمایه گذاری و همچنین بازرگانان صعنت های خاص می شود. یکی دیگر از بخش های قابل گزارش معامله گران خرد می باشند.

پرسنل CFTC دلیل اصلی پوزیشن ها را نمیدانند و از این رو این اطلاعات برای دسته بندی معامله گران به حساب نمی آید. برای مثال، CFTC این را که آیا یک معامله گر سواپ یک پوزیشن قمارگونه داشته است و یا در صندوق پوشش ریسک معامله کرده است مورد بررسی قرار می دهد. چیزی که متخصصان باید ارزیابی کنند این است که چرا پوزیشن ها صعودی یا نزولی بوده اند.

احساسات بازار طلا


دومین دیدگاه این است که آیا پوزیشن های خرید یا فروش بلند مدت در سرمایه گذاری های شخصی بیش از حد بوده است. در صورتی که سرمایه گذاری ها بیش از حد بوده باشد، احساسات بسیار قدرتمند بوده و قیمت میتواند سریعا بازگشت داشته باشد.معامله گران حرفه ای عموما فرض را بر این میگذارند که تمام پوزیشن های معامله گران سواپ نمایانگر معامله با تولید کنندگان طلا و پالایشگاه های طلا می باشد. این پوزیشن ها همان پوزیشن های داده ای می باشد که توسط سرمایه گذاران گرفته شده است. سرمایه گذارهای شخصی پوزیشن هایی را در اختیار شما میگذارند که در آن اطلاعاتی راجع به احساسات بازار به شما ارائه میدهند. در اینجا دو مهفوم برای ارزیابی وجود دارد. اولین مفهوم، ترند در یک منطقه است. در صورتی که اطلاعات COT نمایانگر این باشد که سرمایه گذاری شخصی یا شاخص های کلان رو به افزایش پوزیشن های بلند مدت خود هستند، احساسات طلا را به سمت صعود میبرند. اگر پوزیشن های کوتاه مدت افزایش یابد این به معنی افزایش احساسات منفی می باشد.

فاندامنتال طلا

مهمترین بخش فاندامنتال طلا این است که آیا دلار آمریکا صعودی می باشد یا نزولی. از آنجایی که طلا برمبنای دلار آمریکا قیمت گذاری می شود زمانیکه دلار آمریکا افزایش داشته باشد، قیمت طلا در برابر سایر ارزها افزایش می یابد. این بدان معنی است که قیمت طلا باید نزول داشته باشد تا قیمت خرید دلار افزایش یابد. برعکس این نیز در صورت سقوط دلار صادق است. معامله گران عموما نحوه نوسان قیمت دلار در برابر یورو و ین را برای تعیین این مورد بستگی میکنند، زیرا این ارزها بخش عمده ای از معاملات روزانه را در سراسر جهان به خود اختصاص میدهند. طلا همچنین به عنوان یک دارایی امن در برابر بالا رفتن تورم به شمار میرود. هنگامی که تورم رو به افزایش است قیمت طلا در سبد دارایی میتواند آن را جبران نماید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد