اونس طلا2307.85
مظنه15,536,000
18 گرم3,586,400
ارزش سکه35,002,608
قدیم (بهار)39,700,000
جدید (امامی)42,800,000
نیم25,100,000
ربع15,100,000

پایان عمر ارز های دیجیتال در راه است

در آخرین گزارشی که توسط کوین تلگراف منتشر شده است؛ گوگل با معرفی کامپیوتر کوانتومی خود ، دنیای ارز های دیجیتال را به نابودی کشانده است.

پایان عمر ارز های دیجیتال در راه است

هفته سختی برای بیت‌کوین بود. اولین و مهم‌ترین ارز دیجیتالی جهان بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد و به ۷۷۵۷ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت آن از ماه ژوئن تا کنون است.

این ارز دیجیتال که به نوسانات شدید معروف است، از ماه آگوست تا قبل از این هفته، قیمتی پایدار داشت و در حدود ۱۰ هزار دلار معامله می‌شد. سقوط سنگین قیمت بیت‌کوین در این هفته از روز دوشنبه آغاز شد و تا انتهای معاملات هفته ادامه یافت. این هفته سایر ارزهای دیجیتال مهم، مانند اتروم و ریپل، هم به ترتیب ۲۴ و ۱۹ درصد سقوط کردند.

تحلیل‌گران می‌گویند این سقوط قیمت به علت ارائه ناموفق ویژگی جدیدی برای معامله بیت‌کوین است که باعث شکسته شدن سطح تکنیکال قیمت آن شد. این ویژگی جدید که باکت نام دارد، به عنوان راهی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید بیت‌کوین که ممکن است در مورد تجارت آن در بورس‌ها محتاط باشند، معرفی شده است.

مایکل مورو، مدیرعامل جنسیس‌تریدینگ، می‌گوید: پس از معرفی این ویژگی جدید و به ویژه پس از آن که معلوم شد این ویژگی با حجم معاملات بسیار کمی روبرو شده است، قیمت‌ها به شدت با سقوط روبرو شدند

در آخرین گزارشی که توسط کوین تلگراف منتشر شده است؛ گوگل با معرفی کامپیوتر کوانتومی خود ، دنیای ارز های دیجیتال را به نابودی کشانده است. این خبر که قیمت ارز های دیجیتال را بین ده تا سی درصد کاهش داده است، ممکن است مهری باشد بر پایان عمر ارز های دیجیتال! چیزی که بسیاری از خبرگزاری های معتبر دنیا در چند روز گذشته به آن پرداخته اند.

پژوهشگران گوگل ادعا کرده اند که گوگل پس از سال ها تلاش توانسته است به اختراع قرن دست پیدا کند. چیزی که از آن صحبت می کنیم، دست یابی به کامپیوتر کوانتومی است. قسمت هایی از مقاله منتشر شده گوگل در فایننشال تایمز منتشر شده است که در آن نکته ای عجیب به چشم می خورد:

کامپیوتر کوانتومی جدید گوگل می‌تواند محاسبه‌ ای را که با پیشرفته‌ ترین کامپیوتر حال حاضر جهان، ۱۰ هزار سال طول می‌کشد در ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه انجام دهد.

در حال حاضر قوی ترین رایانه دنیا “سامیت” نام دارد که دارای ۲۷ هزار پردازنده گرافیکی و ۲۰۰ هزار هسته پردازنده است. قبل تر تصور اغلب محققان این بود که کامپیوتر کوانتومی دارای چنان تجهیزات گسترده ای است که یک زمین فوتبال را پر می کند! اما آنچه امروز اختراع شده است، نسل جدیدی از پردازش است.

کامپیوتر های کلاسیک در هر واحد اطلاعات می تواند دو مقدار صفر یا یک را به خود اختصاص دهد؛ این در حالی است که در کامپیوتر های کوانتومی مقدار صفر و یک می تواند به طور همزمان به هر بیت اختصاص یابد.

پایان عمر ارز های دیجیتال در راه است

چرا کامپیوتر کوانتومی می تواند پایانی باشد برای ارز های دیجیتال؟

تنها مساله مهم در حوزه رمز ارزها، حل مسائلی است که رسیدن به پاسخ آنها منجر به دریافت جایزه ای از نوع بیت کوین، اتریوم و…. است. حال با ورود پردازش های کوانتومی که قادر خواهند بود سخت ترین مسائل را در چند دقیقه حل کنند، دیگر عملیات ماینینگ ارزشی نخواهد داشت.

اما آیا این تمام ماجراست … مسلما خیر. بیایید عمیق تر به موضوع نگاه کنیم.

هرچند خبر های داغ در مورد کشف جدید گوگل شور و هیجان ایجاد کرده است اما فراموش نکنید که همه چیز در حد یک تیتر خبری است. هنوز از این ابر کامپیوتر رو نمایی نشده است و حتی با رونمایی شدن از آن، من و شما نمی توانیم یکی از آن را برای خود بخریم! حتی در تیتر های خبری نیز آمده است که گوگل تا انتهای سال 2017 به این تکنولوژی دست پیدا می کند. اما اکنون در سال 2019 قرار داریم و خبر های اندکی به بیرون درز پیدا کرده است. پس شاید هنوز وقت باقی مانده باشد که به ماین کردن ادامه دهید.

نکته بعدی در خصوص بیت کوین است. آیا با ارتقا امکانات دنیای کامپیوتر، بیت کوین دست به هیچ تغییری نمی زند؟! مسلما بیت کوین الگوریتم های خود را بهتر و شاید سخت تر کند. البته بحث امنیت نیز مطرح است. با ورود پردازش های کوانتومی این مساله مطرح است که آیا هکر ها می توانند به کلید عمومی دست پیدا کنند؟

پروتکل زیرساختی بیت کوین یعنی SHA-256، در برابر حملات بسیار مقاوم است؛ آنقدر که احتمالا در برابر حمله خشن ترین کامپیوترهای کوانتومی هم دوام بیاورد. در بیت کوین کلید عمومی در گام اول نشان داده نمی شود. وقتی شما آدرس بیت کوین خود را برای طرف مقابل می فرستید، این آدرس عمومی شما نیست که فرستاده می شود بلکه یک هش از کلید عمومی شما ارسال خواهد شد. تابع هش یک تابع رمزنگاری یکطرفه است که ورودی را گرفته و خروجی هش شده به شما تحویل می دهد. منظور از یکطرفه این است که از خروجی نمیتوان به ورودی رسید.

اگر فردی با یک کامپیوتر کوانتومی بتواند کلید خصوصی را از طریق کلید عمومی بدست بیاورد، نمی تواند کلید عمومی را از آدرس بیت کوینی بدست بیاورد چرا که کلید عمومی از چندین تابع هش یکطرفه عبور کرده است. لذا می توان مطمئن بود که جای بیت کوین های ما امن است!

اگر بخواهیم به جمع بندی در خصوص این مطلب برسیم باید بگوییم شاید کامیپوتر های کوانتومی دنیای پردازش را دگرگون کنند اما هنوز راه زیادی باقی مانده که بخواهند منجر به نابودی ارز های دیجیتال شوند. چیزی که تا این لحظه کامپیوتر های کوانتومی قادر به حل آن شده اند، یک معادله رندوم بوده است. باید منتظر بود ایا می توانند مسائل طراحی شده سخت را حل کنند؟ پس به شما توصیه می کنیم اگر چه به پیگیری خبرهای این حوزه ادامه می دهید و دانش خود را در خصوص کامپیوتر کوانتومی افزایش می دهید اما از ترید حرفه ای و ماینینگ نیز غافل نشوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد