اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سود ۲۰۰ درصدی ساخت و ساز واقعیت دارد؟/قیمت تمام شده ساخت ملک، متری ۳۰ میلیون تومان

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان با اشاره به اینکه سود ۲۰۰ درصدی سازندگان مسکن به هیچ‌وجه قابل باور نیست و قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران متری ۳۰ میلیون تومان است، گفت: نقص ساخت مسکن در کشور توزیع مناسب آن در مناطق مرفه است.

به گزارش سایت طلا حسن محتشم در پاسخ به این سؤال که آیا اظهارات و ادعای نایب رئیس اتحادیه املاک مبنی بر سود ۲۰۰ درصدی سازندگان مسکن تا چه حد به واقعیت نزدیک است، گفت: مطرح کردن این موضوع که سازندگان دنبال سود ۲۰۰ درصدی هستند، دور از ذهن و باور است.

وی با بیان اینکه باید از اشخاصی که این موضوع را مطرح می‌کنند پرسید که استدلال آنها در این خصوص چیست، اظهار داشت: درست است که تورم داریم و مسکن هم با کمبود عرضه مواجه است و تقاضای مؤثر در بازار زیاد است، اما سود ۲۰۰ درصدی از بابت ساخت مسکن برای سازندگان به هیچ‌وجه درست نیست.

محتشم ادامه داد: این تحلیل‌ها غیرکارشناسی است و باید پرسید که چگونه این سود ۲۰۰ درصدی محاسبه شده است.

روز گذشته حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته بود که سازندگان مسکن به دنبال سود ۲۰۰ درصدی هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با بیان اینکه این تحلیل که ساخت یک متر آپارتمان در تهران ۲ میلیون تومان است و فروش آن آپارتمان ۱۲ میلیون تومان، پس سازندگان در هر متر ۱۰ میلیون تومان سود می‌کنند درست نیست، افزود: بیشترین سهم ساخت و ساز مربوط به زمین است، چرا که وقتی قیمت یک متر آپارتمان در شمال تهران ۴۰ میلیون تومان است، قیمت هر متر زمین در همان نقاط ۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

وی ادامه داد: پس محاسبات سازندگان را اگر مقایسه کنیم، نشان می‌دهد که قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران با محاسبه قیمت زمین هر متر ۳۰ میلیون تومان است و قیمت آپارتمان ۴۰ میلیون تومان، حال سودی که یک سازنده از ساخت مسکن در ۳ سال می‌برد، متری ۱۰ میلیون تومان می‌شود، پس سود ۲۰۰ درصدی یک مطلب کاملاً غیرکارشناسی است.

*سازندگان در دوره رکود فعال‌تر می‌شوند

محتشم در پاسخ به این سؤال که آیا سازندگان مسکن در دوره رکود سرمایه خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند، گفت: سازندگان واقعی مسکن در دوره رکود اتفاقاً فعال‌تر می‌شوند و ساخت مسکن را آغاز می‌کنند، چرا که بعد از ۳ سال مطمئناً مسکن از حالت رکود خارج می‌شود و سازندگان مسکن سود می‌کنند، اما نه سود ۲۰۰ درصدی که عنوان می‌کنند.

*ساخت و ساز از یک توزیع مناسب در مناطق مرفه برخوردار است

محتشم ادامه داد: متأسفانه ایرادی که در کشور برای ساخت مسکن وجود دارد و همچنان روال گذشته طی می‌شود و یک نقص به حساب می‌آید این است که ساخت و ساز از یک توزیع مناسب برخوردار نیست.

وی افزود: یعنی متأسفانه ساخت و ساز در نقاط مرفه و پردرآمد به خوبی انجام می‌شود و ساخت مسکن در نقاطی که مردم بضاعت مالی خوبی ندارند و به اصطلاح اقشار هدف هستند، صورت نمی‌گیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد