اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مقایسه سامسونگ گلکسی S10+ و آیفون 11 پرومکس؛ دوربین کدام بهتر است؟

سامسونگ با گوشی قدرتمند گلکسی S. ۱۰+ رقیب جدی آیفون ۱۱ خواهد بود.

مراسم رونمایی اپل از آیفون ۱۱، ۱۹ شهریورماه برگزار شد. ۱۰ روز بعد یعنی در ۲۹ شهریور اولین نسخه از آیفون ۱۱ تحویل مشتری در آمریکا شد و همزمان با این اتفاق آیفون‌های جدید در چند کشور دیگر به‌دست خریداران رسید. به‌شکل طبیعی چند روز بعد سروکله آن‌ها در بازار‌هایی مثل ایران آفتابی می‌شود. یعنی در هفته اول مهرماه.

از آن طرف سامسونگ با گوشی قدرتمند گلکسی S. ۱۰+ رقیب جدی آیفون ۱۱ خواهد بود. مجموعه دوربین‌های گلکسی S. ۱۰ Plus از دو سنسور ۱۲مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده و به فلش LED مجهز شده است. دوربین‌های این محصول امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت فیلم‌برداری هم‌زمان با دو دوربین اشاره کرد.

در مورد «آیفون 11 پرو»، بهترین رقیبانش دو گوشی از شرکت سامسونگ هستند: گوشی جدید گلکسی نوت 10 (با قیمت 949 دلار) و گلکسی اس 10 پلاس (با قیمت 1000 دلار) که این یکی چندین ماه پیش عرضه شد (سه گوشی مذکور که موضوع این مقاله هستند را با گوشی‌های با نام مشابه یعنی آیفون 11، گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی اس 10 اشتباه نگیرید.) مقایسه این گوشی‌های هم‌قیمت به خوبی نشان می‌دهد که مدل‌های ظاهرا هم‌سطح می‌توانند چه تفاوت‌های جالبی با هم داشته باشند. البته شاید برای طرفداران دوآتشه اپل، مقایسه بین خود گوشی‌های آیفون 11 بیشتر جذاب باشد تا بتوانند آیفون مورد علاقه خود را ار میان آن‌ها برگزینند.

باید توجه کرد که آیفون 11 پرو تازه معرفی شده است و تا زمانی که همانند دو گوشی دیگر نوت 10 و اس 10 پلاس به طور کامل مورد بررسی و آزمایش قرار نگیرد نمی‌توان با قطعیت گفت گوشی برتر کدام است.

گلکسی اس 10 دارنده بزرگ‌ترین نمایشگر اولد

برای مدتی طولانی، نمایشگر بزرگ‌تر برابر با نمایشگر بهتر بود، اما حالا چنین قضاوتی صحیح نیست. بسیاری از کاربران ممکن است در مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی اس 10 پلاس نمایشگر آیفون که کوچک‌تر است را بپسندند. نمایشگر 5.8 اینچی آیفون چندان کوچک نیست و همچنین نسبت به اس 10 پلاس فضای کمتری اشغال می‌کند.در مورد چگالی صفحه نمایش نیز مقایسه آیفون 11 پرو با S10 و نوت 10 اختلاف ظاهری بالایی را نشان می‌دهد. اس 10 پلاس با 522 پیکسل در اینچ پیشتاز این مقایسه است؛ اما مقایسه آیفون 11 با نوت 10 به برتری آیفون (458 در برابر 401 پیکسل در اینچ) ختم می‌شود. البته باید گفت این اختلاف‌ها عملا تفاوتی حاصل نمی‌کند و قابل چشم پوشی است. موضوعات مهم‌تر در بررسی یک نمایشگر، مواردی چون واضح بودن، نمایش جزئیات و نیز خوانایی در محیط‌های روشن (مانند زیر نور آفتاب) است.

مقایسه رنگ بندی نمایشگرها نیز چندان ساده نیست. برخی از نمایشگرها به زرد متمایل هستند و برخی به آبی تند. برای مقایسه دقیق به مقایسه تن به تن آن‌ها در محیط‌های مختلف از نظر سطح نور نیاز است. وبسایت CNET فرض کرده است که تا زمان مقایسه دقیق، هر سه نمایشگر از نظر رنگ بندی برابر هستند.

دوربین سه گانه آیفون 11 پرو بسیار نویدبخش است

آیفون 11 پرو و پرو مکس اولین گوشی‌های اپل با دوربین سه گانه هستند. یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی و نیز یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 2x تشکیل دهنده این دوربین هستند.

هر دو آیفون مذکور مشخصات بالا و نیز قابلیت جابجایی بدون وقفه بین هر سه لنز را دارند. در اینجا نیز با توجه به اینکه هنوز فرصت بررسی دوربین آیفون 11 پرو به وجود نیامده است، نمی‌توان درباره کیفیت تصاویر آن با اطمینان سخن گفت. البته در مقایسه‌های پیشین وبسایت CNET میان دوربین گلکسی اس 10 پلاس و آیفون 10 اس هر یک مزیت‌های خاص خود را داشته‌اند. اما حالا آیفون 11 پرو با سنسورهای جدیدتر از راه رسیده و بعید نیست نتایج متفاوت باشد.

موضوع مهم دیگر عملکرد دوربین‌ها در شب و محیط‌های کم نور است که اپل هنوز اطلاعات چندانی در این باره نداده است. دوربین گوشی‌های گلکسی اس 10 پلاس و نوت 10 لنزها و نرم افزار یکسانی دارند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد

اونس طلا ۲۳۳۲.۶۳
مظنه بازار تهران ۱۵,۲۲۶,۰۰۰
طلای 18 عیار ۳,۵۱۴,۹۰۰
قیمت سکه
طرح قدیم ۳۹,۲۰۰,۰۰۰
طرح جدید ۴۲,۱۵۰,۰۰۰
نیم سکه ۲۴,۸۰۰,۰۰۰
ربع سکه ۱۴,۹۰۰,۰۰۰
سکه گرمی ۶,۸۰۰,۰۰۰
کد نمایش قیمت سکه و طلا در سایت