اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران بازار طلا بخوانند/ تحلیل مهم بانک معتبر بین المللی درباره روند قیمت طلا

سایت طلا : بانک استاندارد چارترد در تازه ترین تحلیل خود کف جدید قیمت جهانی اونس طلا را 1450 دلار اعلام کرده است.

به گزارش کیتکو نیوز، بانک استاندارد چارترد اعلام کرد: کف جدید قیمت هر اونس طلا 1450 دلار است و بانکهای مرکزی جهان از این وضعیت بسیار راضی هستند آن هم در شرایطی که خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان کمک زیادی به افزایش قیمت این فلز گرانبها کرده است.

بر اساس این گزارش "سوکی کوپر" تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد در این باره گفت: تمایل بانکهای مرکزی برای خرید طلا رو به افزایش است و این مساله کمک زیادی به تقویت قیمتها کرده است.

وی افزود: با توجه به رشد خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان، به نظر می رسد کف جدید قیمت هر اونس طلا به 1450 دلار رسیده است. به نظر من روند صعودی قیمت طلا هنوز متوقف نشده و قیمت هر اونس طلا تا پایان سال آینده 1570 دلار خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: این احتمال وجود دارد که بازار طلا در کوتاه مدت با اصلاح قیمتی روبرو شود ولی در بلند مدت روند قیمت صعودی خواهد بود.

کوپر اظهار داشت: خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان اکنون 2 تا 14 درصد تقاضای جهانی را تشکیل داده است. خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان امسال به بیش از 500 تن خواهد رسید. روند خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهان سال گذشته به سریعترین روند از سال 1967 میلادی رسیده است. بیش از 20 بانک مرکزی بزرگ جهان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند.

میزان ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان اکنون به بالاترین سطح خود از سال 1998 میلادی رسید است.

کوپر گفت: تشدید تنش های تجاری، ریسک های ژئوپلیتیک و رهایی از دلار آمریکا، مهمترین عواملی است که بانک های مرکزی جهان اقدام به خرید طلا کرده اند. به عنوان مثال، بانک مرکزی روسیه 20 درصد ذخایر خود را به طلا تبدیل کرده است. روسیه تنها در سال 2018 میلادی بیش از 264 تن طلا خریداری کرده است.

چین نیز هم اکنون 1942 تن ذخایر طلا در اختیار دارد که این رقم 2.8 درصد کل ذخایر این کشور است. اگر چین بخواهد این رقم را به 10 درصد افزایش دهد باید 5000 تن دیگر طلا خریداری کند.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد