اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا جنگ می شود ؟ بررسی دلایل

بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه درباره حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان: سه کشور بزرگ اتحادیه اروپا (موسوم به تروئیکای اروپایی) طی بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران مسئول حمله هفته گذشته به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است.

آیا جنگ می شود ؟


همزمان با بررسی گزینه ها توسط ترامپ، مقامات ایران هشدار داده اند که در صورت حمله آمریکا یا عربستان صعودی یک جنگ تمام عیار به راه خواهد افتاد

وزیر امور خارجه ایران هشدار یک جنگ تمام عیار را در صورت حمله آمریکا و یا عربستان صعودی به تهران به اتهام دست داشتن در نقشه حمله به تسهیلات نفتی عربستان داده است.
جواد ظریف اذعان داشته است: ما به دنبال جنگ نیستیم. اما از سرزمین خود دفاع خواهیم کرد.

ظریف در حالی این صحبت ها را کرد که دولت ترامپ در حال بررسی مجموعه ای از گزینه ها برای پاسخ به حملات هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی به زیرساخت های نفتی عربستان صعودی بوده است. معاون ترامپ، مارک پنس گفته است که تیم امنیت ملی ترامپ روز جمعه برای صحبت در این خصوص دیدار خواهند داشت.

پنس روز جمعه ابراز داشت که ما فردا برای بررسی واقعیت ها جلسه خواهیم داشت و به آنچه روی داده است خواهیم پرداخت.

مایک پمپئو روز چهارشنبه پس از سفر به منطقه این حمله را اقدام جنگی دانست.

دونالد ترامپ ابراز داشت که وی بدنبال یک راه حل صلح آمیز برای کنار آمدن با ایران میگردد اما در عین حال در صورت حمله به تسهیلات نفتی عربستان صعودی، آماده انجام اقدامات نظامی می باشد.
شرکت نفتی آرامکو
ترامپ در مصاحبه روز پنجشنبه با فاکس نیوز گفت: اگر بتوانیم راه حل صلح آمیزی داشته باشیم خوب است اما ممکن است چنین اتفاقی نیفتد. این کشور هرگزر نیروی نظامی قدرتمندتری نداشته است.

روز شنبه به شرکت فرآورده های نفتی که روزانه چیزی در حدود ۵/۷ میلیون بشکه نفت در آن تولید میشود حمله شد. این حملات بیش از ۵ درصد از تقاضای روزانه جهان را مختل کرده است.


شرکت نفتی آرامکو


پومپئو ضمن انتقاد از اظهارات ظریف چندین جلسه با رهبران عربستان صعودی و امارات متحده عربی برای صحبت در خصوص پاسخ احتمالی به حمله به زیر ساخت های عربستان صعودی ترتیب داد.

پومپئو پیش از ترک عربستان به سمت واشنگتن گفت: من با اقدامات دیپلماسی به انیجا آمده ام این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران ما را به یک جنگ تمام عیار و نبرد با آمریکا تهدید میکند. ما برای ایجاد یک ائتلاف و برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز به اینجا آمده ایم.


پومپئو ادامه داد کاملا مشهود است که ایران پشت پرده حمله به تسهیلات نفتی عربستان بوده است.

من میتوانم به رئیس جمهور اطلاعات مهمی در خصوص اینکه این حمله چگونه روی داده است و ما باید چه گونه این موارد را پیش ببریم، بدهم.

ظریف و سایر مقامات ایران هرگونه نقش داشتن در این حملات را رد کرده اند. حوثی ها، که یک گروه شورشی هستند مسئولیت حمله به عربستان صعودی را برعهده گرفته اند.

بیانیه مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه درباره حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان: سه کشور بزرگ اتحادیه اروپا (موسوم به تروئیکای اروپایی) طی بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران مسئول حمله هفته گذشته به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است.

با این حال جمهوری اسلامی اقتدار خود را به جهانیان نشان داد و در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس رئیس جمهور با بیان اینکه امسال با شعار ائتلاف امید، و ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل حضور خواهیم یافت و در ادامه گفت: آنها که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند همانند همه دروغ‌های آنها

اگر راست می گویند از منطقه فاصله بگیرند!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد