اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتهام زنی‌های «عادل الجبیر» علیه ایران

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه شنبه طی سخنانی علیه ایران اتهام زنی کرد.

«عادل الجیبر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه روز شنبه در نشست خبری در «ریاض» بار دیگر علیه ایران اتهام‌زنی کرد.

بر اساس گزارش شبکه سعودی العربیه، عادل الجبیر در بخشی از سخنان خود مدعی شد که عربستان سعودی تاکنون بیش از 260 موشک ساخت ایران و 150 پهپاد ساخت ایران را که از سوی یمن به عربستان سعودی حمله کرده بودند، رهگیری کرده است.

وی که پس از ماجرای قتل خاشقچی از وزارت خارجه عزل شده اما همچنان در عمل وزیر خارجه رژیم سعودی‌ست، در حالی این سخنان را بیان کرد که دولت سعودی تاکنون هیچ گونه شواهد مستند و قابل قبولی را در این باره ارائه نکرده و تنها در روزهای گذشته لاشه‌هایی از چندین پهپاد و موشک را نشان داده و مدعی ساخت آن‌ها از سوی ایران شده است.

الجبیر همچنین ادعا کرد که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نه از جانب یمن بلکه از سمت شمال صورت گرفته و بار دیگر گفت که تحقیقات برای اینکه روشن شود حمله از کجا صورت پذیرفته، ادامه دارد. وی بار دیگر مدعی ایرانی بودن تسلیحاتی شد که با آنها به آرامکو حمله شده است.

وزیر مشاور در امور خارجه سعودی همچون دورانی که وزیر خارجه بود، بار دیگر ادعا کرد که ایران باید مشخص کند که یک دولت است یا یک انقلاب و از جامعه بین‌المللی خواست با آنچه او تهدیدات ایران می‌خواند، مقابله کند.

بر اساس این گزارش، شنبه گذشته یگان پهپادی ارتش یمن با ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در شهرهای «بقیق» و «خریص» حمله کرده که براثر آن، این تأسیسات آتش گرفت و بر اساس برآوردها و گزارش‌های منتشر شده، نزدیک به نیمی از تولید نفت سعودی کاهش یافت

ارتش یمن این حمله را «عملیات بازدارنده ۲» و آن را پاسخ به تجاوزهای نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن دانست. یمنی‌ها هشدار داده‌اند اگر این تجاوزگری‌ها متوقف نشود، حملات‌تلافی‌جویانه آن‌ها به این ائتلاف ادامه خواهد داشت.

عادل الجیبر در خاتمه مدعی شد، ایران حامی نخست حامی تروریسم جهانی است، اما اکنون یک حرکت جهانی در زمینه امنیت دریایی وجود دارد و معتقدم که این ائتلاف به آزادی تردد کشتیرانی بدون هیچ گونه مشکلی از جانب ایران کمک می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد