اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم و در حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان نیز معافیت‌های مالیاتی وجود دارد.

امید علی پارسا عصر چهارشنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: یکی از آرزوهای دیرینه کشور و همچنین از تأکیدات مقام معظم رهبری، عدم وابستگی درآمد کشور به منابع نفتی است.

وی بیان داشت: در برخی از کشورها سهم مالیات در هزینه‌های جاری تا ۸۵ درصد است اما این مبلغ در کشور ما به ۵۰ درصد هم نرسیده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در برنامه‌ها و اسناد بالادستی مختلفی که بعد از انقلاب اسلامی نوشته شده، اتکاء کشور به درآمدهای غیر نفتی از جمله مالیات‌ها در دستور کار بوده که متأسفانه آن گونه که باید و شاید این امر محقق نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماهانه در حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان می‌شود، ابراز داشت: این شرایط در حالی است که کل درآمدهای مالیاتی ما در حدود ۱۱ میلیارد تومان است.

پارسا با بیان اینکه به اعتقاد ما کاهش قدرت خرید در واقع همان تورم مالیات است، افزود: افزایش تورم فرقی با دریافت مالیات ندارد و تفاوت آنها صرفاً در پرداخت مستقیم و غیر مستقیم است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر موضوع کاهش بودجه کشور به درآمدهای نفتی تأکید داشتند و امروز تنها ۸ درصد از درآمد کشور از محل دریافت مالیات است که این وضعیت در کشورهای دیگر تا ۳۰ درصد است و به همین دلیل آنها در عرصه توسعه و آبادانی قدم‌های خوبی برداشته‌اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ۴۰ درصد از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف هستند که همین امر موجب سوء استفاده افراد سودجو شده است، گفت: متأسفانه در کشور فرار مالیاتی زیاد است و جامعه باید به این فرهنگ و باور برسد که پرداخت مالیات در واقع کمک به عمران و توسعه کشور است و فرار مالیاتی در واقع غارت بیت المال و دزدی از حق دیگر مردم است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: هزینه‌های صورت گرفته در کشور نیز بالاست که می‌بایست با صرفه جویی هزینه‌ها را مدیریت نموده و کاهش داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد