اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ظریف: اقدام نظامی علیه ایران، به «جنگ تمام عیار» منجر می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»

وزیر امور خارجه ایران هشدار داد هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به «جنگی تمام عیار» منجر می‌شود که به کشته شدن تعداد زیادی از متجاوزین منجر می‌شود.

ظریف به اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران در موضوع عملیات تلافی‌جویانه یمنی‌ها علیه آرامکو اشاره کرد و گفت، تهران در این اقدام نقشی نداشته و ارتش یمن مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است.

ظریف درباره مذاکره با آمریکا نیز گفت: چرا باید دوباره مذاکره کنیم؟ چرا باید چیزی را شروع کنیم که شاید یک سال و نیم دیگر دوباره آن هم بی‌اعتبار شود؟ اگر آن‌ها تحریم‌هایی را که به شکل غیرقانونی مجددا اعمال کردند، بردارند، در آن صورت اوضاع متفاوت خواهد شد. ما [گفت‌وگو را] بررسی خواهیم کرد.

ظریف با اشاره به تحریم‌های گسترده آمریکا علیه مردم ایران، گفت: آن‌ها هرآنچه می‌توانستند انجام دادند، اما نتوانسته‌اند ما را به زانو درآورند.

ظریف درباره عدم صدور روادید برای هیأت ایرانی جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: [آمریکا] هنوز برای تیم تدارک رئیس‌جمهور ما روادید صادر نکرده‌اند. این امر، رفتن او را بسیار دشوار کرده است. نمی‌گویم دیگر دیر شده، اما دیگر دارد دیر می‌شود.

سؤال خبرنگار CNN از ظریف: چطور می‌توان باور کرد یمنی‌ها با وجود محاصره مداوم از توانایی بالایی برای دور زدن سامانه‌های پدافندی چندصد میلیارد دلاری عربستان سعودی برخوردار باشند؟

اگر بخواهید اینطور محاسبه کنید، عربستان سعودی باید در همان موعدی که تصور می‌کرد، یعنی ۴ هفته بعد از آغاز جنگ، بر این گروه تحت محاصره پیروز می‌شد. اما چهار سال و نیم گذشته و آن‌ها نتوانسته‌اند یمنی‌ها را به زانو درآورند.

باید بروید و ببیند ایراد این سامانه‌های پدافندی آمریکایی آخرین مدل چه بوده است، نه اینکه مسئله‌ را از حوثی‌ها بدانید.

شما فکر می‌کنید ایالات متحده قادر مطلق است و تجهیزات نظامی این کشور بی‌عیب و نقص هستند، پس گروهی از افرادی که به هیچ‌چیزی دسترسی ندارند، نمی‌توانند این [تجهیزات] را شکست دهند.

وقتی افراد در تنگنا قرار می‌گیرند، می‌توانند کارهای بسیار زیادی انجام دهند. زمانی که می‌بینند کودکانشان کشته می‌شوند یا خانه‌هایشان، بیمارستان‌هایشان و مدارسشان نابود شده است.

این به شما خلاقیت و سرسختی بسیاری می‌دهد که بروید و خودتان تلاش کنید. این دقیقا همان کاری است که ما هم انجام داده‌ایم.

فکر می‌کنید ما چطور یک سیستم موشکی ساخته‌ایم که یک پهپاد آمریکایی را ساقط کرد؟ هیچ‌کس از ما پشتیبانی نکرد. ما هشت سال جنگ را پشت سر گذاشتیم و هیچ‌کس به ما ابزارهای دفاعی نداد.

من کاملا مطمئنم که ایران این کار (عملیات آرامکو) را انجام نداده است. ایران خواهان ثبات منطقه است. ایران خواهان امنیت منطقه است. ایران خواهان جنگ نیست، بلکه می‌خواهد شاهد پایان تمام جنگ‌ها باشد.

آیا سعودی‌ها می‌خواهند تا آخرین قطره خون آمریکایی‌ها، بجنگند؟ این چیزی است که می‌خواهند؟ چون اگر هدفشان این است، باید بدانند که اینطور نخواهد بود. چون ایران از خود دفاع خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد