اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فدرال رزرو آمریکا بار دیگر نرخ بهره را کاهش داد

سایت طلا : فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه خود تصمیم گرفت تا بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد.

به گزارش رویترز، فدرال رزرو آمریکا که طی ماه های اخیر زیر فشار زیادی از سوی دونالد ترامپ برای کاهش نرخ بهره قرار داشته است، در پایان نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بار دیگر 0.25 درصد کاهش دهد. این اقدام فدرال رزرو با هدف کمک به رشد و رونق اقتصادی آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهاراتی ضمن مطلوب ارزیابی کردن چشم انداز اقتصادی آمریکا تاکید کرد: کاهش نرخ بهره با این هدف انجام شده است که اقتصاد آمریکا در برابر ریسک های آتی تضمین گردد، ریسک هایی مثل تنش های تجاری و کاهش رشد اقتصادی جهان.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را با 0.25 درصد کاهش به محدوده 1.75 تا 2 درصد رسانده است. این دومین بار در سال 2019 است که فدرال رزرو مجبور به کاهش نرخ بهره شده است.

این در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره در نشست روز گذشته با اختلاف نظرهای زیادی در بین سیاستگذاران پولی روبرو شده است. در حالی که روسای فدرال رزروهای کانزاس سیتی و بوستون مخالف هرگونه کاهش نرخ بهره بوده اند، رئیس فدرال رزرو سنت لوییس خواستار کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره شده است.

نظرسنجی از 17 سیاستگذار پولی فدرال رزرو نشانگر عمق اختلافات آنها درباره نرخ بهره تا پایان سال 2019 است. 7 نفر از آنها پیش بینی کرده اند که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نیز نرخ بهره را کاهش خواهد داد، 5 نفر گفته اند که نرخ بهره تا پایان امسال در همین سطح باقی خواهد ماند و 5 نفر دیگر نیز اعلام کرده اند به طور کلی مخالف کاهش نرخ بهره روز چهارشنبه هستند.

سیاستگذاران فدرال رزرو همچنین پیش بینی کرده اند که رشد اقتصادی آمریکا امسال به 2.2 درصد خواهد رسید و نرخ بیکاری نیز تا سال 2020 میلادی در سطح 3.7 درصد تثبیت خواهد شد. نرخ تورم نیز امسال به 1.5 درصد و سال آینده به 1.9 درصد می رسد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست جولای برای نخستین بار از سال 2008 میلادی نرخ بهره را کاهش داده بود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد