اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چه موقع طلا بخریم ؟؟ نحوه محاسبه قیمت طلا

بسیاری از خریداران در خصوص نحوه محاسبه قیمت طلا اطلاعات کافی ندارند و نمیتوانند قیمت طلا را در زمان خرید محاسبه کنند که متاسفانه همین موضوع بستری برای کلاهبرداری برخی سودجویان ایجاد کرده است و با بیان یک سری اعداد و ارقام و محاسباتی که بر روی ماشین حساب انجام میدهند قیمتی را به شما اعلام میکنند که دور از واقعیت است.

چه موقع طلا بخریم ؟ نحوه محاسبه قیمت طلا

این روزها در بازار معاملات طلا شاهد نوسانات قیمتی زیادی هستیم و از اینرو به معامله گران توصیه میشود که با دقت و توجه بیشتری اقدام به خرید و فروش این فلز گرانبها نمایند.
معامله گران بازار سرمایه میتوانند بدون محدودیت در این بازار اقدام به معامله نمایند و از مزایای این بازار بهره مند شوند. معامله گران خبره در بازار پر نوسان طلا می توانند سودهای خوبی هم در نزول و هم صعود این بازار ببرند.
از دیگر جذابیت های سرمایه گذاری بر روی طلا میتوان عدم وجود محدودیت برای معامله با این فلز گرانبها اشاره داشت.
عموما در مواقعی که افراد نسبت به خرید و فروش اوراق قرضه دودلی و ترس دارند و از آن دوری میکنند و همچنین بانک ها در وضعیت و شرایط مناسبی قرار ندارند،‌ سرمایه گذاری بر روی طلا میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.
به این نکته توجه داشته باشید که برای معامله با طلا نکاتی وجود دارد که همواره برای به حداقل رساندن ضرر احتمالی باید آن را مد نظر قرار دهید.


انواع روش های سرمایه گذاری بر روی طلا

به صورت کلی برای سرمایه گذاری بر روی طلا، ۶ روش وجود دارد و افراد میتوانند با توجه به توانایی و تمایل خود، با یکی از این روش ها اقدام به خرید و فروش طلا نمایند. این شش روش عبارتند از:
۱- خرید و فروش طلا فیزیکی
۲- خرید سهام شرکت های معدنی
۳- قراردادهای آتی سکه
۴- بازار بورس بین المللی
۵- خرید سکه و طلا به صورت آنلاین
۶ صندوق های ETF

خرید و فروش طلا فیزیکی
این روش یکی از مرسوم ترین روش های خرید و فروش در میان عامه مردم است و معمولا در زمان هایی که کشور با تورم زیادی دست به گریبان است و یا ارزش پول ملی کاهش فراوانی داشته است افراد اقدام به خرید این دارایی کرده و بخشی از درآمد خود را خرج آن می کنند. خرید فیزیکی طلا شامل سه بخش می گردد:

الف - سکه
ب- شمش طلا
ج - طلا و جواهر

که هریک از این موارد بسته به توانایی و خواست خریدار میتواند به یکی از صور طلای ۲۴ عیار، طلای ۱۸ عیار و طلای ۱۷ عیار باشد ( در کشورهایی غیر از ایران خرید و فروش طلای ۱۴ عیار نیز بسیار انجام میشود. )

خرید سهام شرکت های معدنی
متاسفانه در ایران امکان خرید و فروش این نوع از طلا وجود ندارد و این دسته از طلاها مواردی هستند که از معادن استخراج میشوند و برای افراد این امکان وجود دارد که در بازار سها م بر روی آن سرمایه گذاری کنند. این نوع سرمایه گذاری تنها خارج از مرزهای ایران امکان پذیر بوده و در حال حاضر در ایران ممکن نمی باشد.

قراردادهای آتی سکه
چند سالی است که اینگونه قراردادها وارد بورس کالای ایران شده است و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

بازار بورس بین المللی
در این بازار جفت ارزها و کالاها به صورت الکترونیکی معامله میشوند و شما برای معامله در این بازار نیاز به آموزش هایی دارید. این بازار تا حدودی شبیه به بازار قراردادهای آتی می باشد و بوسیله پنل و نرم افزارهایی افراد میتوانند به این بازار دسترسی داشته و در آن معامله نمایند. این بازار در کشور ما تحریم بوده و امکان دسترسی به کارگزاری فارکس برای ایرانیان وجود ندارد.

طلا و شمش
این روزها برای خرید این فلز زرد فروشگاه های آنلاینی ایجاد شده است و شما میتوانید در این فروشگاه ها اقدام به خرید طلا و شمش نمایید.
حتما از وب سایت هایی که میخواهید از آن ها شمش یا طلا بخرید مطمئن شوید در غیر این صورت ممکن است در دام سودجویان و کلاهبرداران بیفتید.

صندوق های ETF
این صندوق‌ها امروزه یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در دنیا هستند که حدود ۱۵ سال است که در دنیا رواج پیداکرده‌اند. امروزه بزرگ‌ترین صندوق ETF که سرمایه گذاری روی طلا می‌کنند صندوق اسپایدر است که در اصطلاح spdr میگویند که این صندوق از ذخایر طلای بسیار بزرگ در دنیا برخوردار هستند و در ایران هم مدت‌زمانی است که این صندوق‌ها به وجود آمده‌اند که به آن‌ها صندوق‌ها ای تی اف طلا میگویند که از نوع صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس کالای ایران هستند و کار این صندوق‌ها به این صورت است که گواهی سپرده طلا را خرید و فروش می‌کنند.

نکات مهم در زمان خرید طلا
در صورتی که هدف شما از معامله طلا سرمایه گذاری بر روی این فلز گرانبها می باشد بهتر است بیشتر تمرکز خود را بر روی طلاهای آب شده یا نقدی بگذارید تا هزینه های اجرت آن به کم شدن ضرر کمک کند.
شمش طلا نیز می تواند یکی از سرمایه گذاری های مطئن برای شما به حساب می آید.

ابزار برای محاسبه قیمت طلا
بسیاری از خریداران در خصوص نحوه محاسبه قیمت طلا اطلاعات کافی ندارند و نمیتوانند قیمت طلا را در زمان خرید محاسبه کنند که متاسفانه همین موضوع بستری برای کلاهبرداری برخی سودجویان ایجاد کرده است و با بیان یک سری اعداد و ارقام و محاسباتی که بر روی ماشین حساب انجام میدهند قیمتی را به شما اعلام میکنند که دور از واقعیت است.
در اینجا ما برای شما دو روش محاسبه قیمت طلا در بازار را عنوان میکنیم که میتواند کمک زیادی به شما نماید.

روش اول: محاسبه با ماشین حساب
برای محاسبه قیمت طلا با ماشین حساب فرمولی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید به راحتی قیمت طلا را بدست آورید. این فرمول به شرح زیر می باشد:
به عنوان مثال طلا گرمی 400 هزار تومان است و شما میخواهید 4 گرم طلا بخرید

گرم طلا ( 4 گرم) ضربدر 400 قیمت هر گرم + اجرت هرگرم (مثلا 20 هزار تومان ) = 1.680.000
1.680.000 + 7 درصد سود مغازه دار = 1.797.600
1.797.600 + 9 درصد مالیات = 1.959.400 قیمت نهایی

با استفاده از فرمول بالا شما در صورتی که اجرت ساخت و همچنین قیمت هرگرم طلا را در دست داشته باشید، میتوانید به قیمت حقیقی طلا دست پیدا کنید.

روش دوم: محاسبه قیمت با استفاده از اپلیکیشن
این روزها برای راحتی کار افراد تقریبا در هر زمینه ای اپلیکیشن های متنوع و زیادی در بازار دیده میشود که با استفاده از آن میتوان به راحتی قیمت طلا را بدست آورد.
یکی از اپلیکیشن های مناسب و خوب در این زمینه اپلیکیشن محاسبه قیمت طلا می باشد که استفاده از آن راحت بوده و شما میتوانید به راحتی با استفاده از آن به قیمت حقیقی طلا دست یابید.

زمان خرید طلا
نمودارهای طلا نشان از این دارند که قیمت طلا و میزان عرضه آن از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲ رو به افزایش بوده است و هر ساله تقاضای بیشتری برای خرید طلا ایجاد شده است.
نمودارهای طلا نشان از این دارند که تقاضای طلا همواره از عرضه آن بیشتر بوده و پیشی گرفته است که این موجب شده است ارزش و قیمت این فلز زرد گرانبها همواره رو به افزایش باشد. امروزه طلا یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری به شمار آمده و تحلیلگران پیش بینی میکنند که سرمایه گذاری بر روی این فلز میتواند راهی برای ثروتمند شدن شما در آینده ایجاد کند. خرید طلا میتواند به حفظ سرمایه افراد متوسط جامعه کمک زیادی نماید.
سرمایه گذاری بر روی طلا به عنوان یک منبع درآمد متخصص افرادی است که تجربه و مهارت زیادی در این بازار دارند.
نوسانات بازار طلا گاها میتواند موجب ایجاد هیجانات و استرس های زیادی شود که افراد عادی نمیتوانند آن را تحمل کنند و از آن به عنوان منبع درآمدی بهره مند شوند اما خرید و حفظ آن میتواند به حفظ سرمایه افراد کمک شایانی نماید و از پول آن ها در برابر آسیب های اقتصادی نظیر تورم و کاهش ارزش پول محافظت کند.
طلا یکی از منابع اقتصادی کشورها به شمار میرود و بحران ها میتواند بر روی آن تاثیر زیادی داشته باشد از اینرو به اخبار و اتفاقاتی که در سراسر دنیا روی میدهد توجه زیادی باید داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد