اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پوتین: برجام هنوز زنده است و جایگزین ندارد

رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود گفت که برجام زنده است و جایگزینی ندارد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه بعد از دیدار با «حسن روحانی» و «رجب طیب اردوغان»، روسای جمهور ایران و ترکیه درباره توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس پوتین گفت که «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، علی‌رغم خروج آمریکا از آن هنوز زنده است و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفت دیدار دوجانبه او با رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست سه‌جانبه آنکارا بر تلاش جهت حفظ برجام متمرکز بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «نظر ما این است که این توافق هسته‌ای، علی‌رغم خروج آمریکا از آن هنوز زنده است. سایر شریکان در این توافق هم همین نظر را نارند. هیچ جایگزین منطقی برای این توافق وجود ندارد.»

وی اضافه کرد: «روسیه نهایت تلاش خودش را برای اطمینان از اجرای کامل برجام انجام می‌دهد.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است.

جمهوری اسلامی ایران یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد