اونس طلا2325.39
مظنه15,266,000
18 گرم3,524,100
ارزش سکه34,394,298
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

آیا نشست فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را تکان خواهد داد؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نشست هفته جاری فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

به گزارش بلومبرگ، تحلیلگران بین المللی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته خود بار دیگر نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در نشست جولای خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را به 2 تا 2.25 درصد کاهش دهد.

بررسی بلومبرگ از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در نشست هفته جاری خود نیز نرخ بهره را مجددا کاهش خواهد داد. از جمله سوالات مهمی که جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا احتمالا به آن پاسخ خواهد داد این است که آیا وی حاضر است اقدامات بیشتری را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی آمریکا انجام دهد؟

برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نیز نرخ بهره را کاهش خواهد داد و آن را به 1.5 تا 1.75 درصد خواهد رساند.

کاهش نرخ بهره از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان یک سیگنال مهم برای بازار طلا به شمار می رود.

از سوی دیگر بانک مرکزی ژاپن نیز زیر فشار زیادی قرار دارد تا با پیروی از آمریکا و اروپا سیاست های پولی انبساطی جدیدی را اتخاذ کند. نشست بانک مرکزی ژاپن پنجشنبه برگزار خواهد شد.

نشست بانکهای مرکزی برزیل، آفریقای جنوبی، نروژ سوئیس و انگلیس نیز طی هفته جاری برگزار می شود.

ادامه تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر نوسانات قیمت طلا باشد. سرمایه گذاران تمرکز زیادی بر جنگ تجاری دو کشور دارند آن هم پس از مذاکرات هفته گذشته مقام های دولت ترامپ با چین درباره یک توافقنامه محدود تجاری که احتمالا اعمال تعرفه های جدید آمریکا را به تاخیر می اندازد.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در حالی سه شنبه آغاز می شود که قرار است آمارهای جدید تولیدات صنعتی آمریکا نیز منتشر شود. پیش بینی اقتصاددانان این است که تولیدات صنعتی آمریکا در ماه اوت با رشد 0.2 درصدی روبرو شده است.

آمارهای مهم بخش مسکن آمریکا نیز روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. آمارهای مدعیان بیکاری آمریکا نیز پنجشنبه اعلام می شود. در همین روز آمارهای تراز جاری آمریکا در سه ماه دوم 2019 نیز اعلام خواهد شد. این آمارها تا حد زیادی می تواند وضعیت جنگ تجاری آمریکا و چین را مشخص کند.

از رویدادهای مهم هفته جاری می توان به ادامه رقابت های انتخاباتی کانادا برای دومین هفته متوالی اشاره کرد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین نیز می تواند تا حد زیادی تاثیرات جنگ تجاری با آمریکا را روشن کند. پیش بینی بلومبرگ این است که تولیدات صنعتی چین به شدت زیر فشار قرار دارد. تولیدات صنعتی چین در ماه جولای با رشد 4.8 درصدی روبرو شده که پایین ترین رقم در 17 سال اخیر است.

نشست بانک های مرکزی سوئیس نروژ و انگلیس نیز در شرایطی برگزار خواهد شد که بریتانیا در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد. این آخرین نشست بانک مرکزی انگلیس پیش از مهلت قانونی برگزیت است.

شاخص زد ئی دبلیو آلمان نیز روز سه شنبه منتشر خواهد شد و نشان خواهد داد آیا اقتصاد آلمان با رکود تکنیکال همراه شده است یا نه.

جمع بندی تحلیل بلومبرگ نشان می دهد که عوامل فوق می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای بین المللی ارز و کالا به خصوص قیمت فلزات گرانبها و طلا داشته باشد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد