اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ضبط وثیقه 30 میلیاردی یک متهم به دلیل حضور نیافتن در دادگاه

قاضی مسعودی مقام در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی ضمن کذب خواندن اظهارات یک متهم در جلسه قبل، از متهمان و وکلای آنها خواست که صداقت را رعایت کنند.

قاضی مسعودی مقام رییس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، در ابتدای پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی، از وکیل مدافع متهم خرمی خواست که با حضور در جایگاه دفاعیات خود را مطرح کند.


قاضی مسعودی مقام در ادامه تمام مطالب متهم خرمی در جلسه قبل را کذب خواند و اظهار کرد: سازمان بورس ادله ایشان را رد کرده است و ادله اثباتی در پرونده موجود است. ایشان ۱۲۷۴ تن تحویل گرفته و ۲۰ تن بحث آف‌گرید بوده است.


وی خطاب به متهمین و وکلای آنها گفت: فکر نکنید موضوع تخصصی است و ما اطلاعات نداریم، بلکه به اندازه کافی اطلاعات لازم داریم و مطالبی که آقایان و وکلا ذکر می‌کنند را داریم.


وی افزود: وکلای مدافع و موکلان در بیان دفاعیاتشان صادق باشند. خواهشمندیم که دفاعیات با رعایت اصل صداقت باشد.


در ادامه این جلسه وکیل مدافع متهم خرمی با حضور در جایگاه در دفاع از موکلش اظهار کرد: فراموش نکنیم که قیمت فروش پِت بر اساس قیمت جهانی دلار است و بر اساس قیمت یارانه‌ای دلار نیست. اعمال تحریم و کاهش ارزش پول ملی از عواملی است که کشورهای همسایه هم به ایران هجوم آوردند تا مواد اولیه را از ایران خریداری کنند.


وی افزود: از دیگر مواردی که در کیفرخواست مطرح شده افزایش ۲‌.۵ برابری مواد اولیه است. از سوی دیگر در سال ۹۷ هر کسی که بیشتر خرید می‌کرده را تشویق می‌کردند.


وکیل متهم خرمی گفت: با توجه به ضمانت اجرای فوق اگر در دو مرحله متوالی خارج از شبکه کالا عرضه شود جلوی آن گرفته می‌شود و سوال این است که چرا این اقدام صورت نگرفته و حداقل اخطار ندادند. همچنین می‌توانم بگویم به همان اندازه گزارش نادرست بوده است.


قاضی مسعودی مقام خطاب به وکیل متهم خرمی گفت: یعنی اینکه اخطار می‌دادند که جرمی انجام ندهید؟


وکیل متهم خرمی پاسخ داد: یعنی اینکه اخطار ندادن هم به همان اندازه می‌تواند موثر باشد.


قاضی مسعودی مقام گفت: شما مدارک را ندیدید و مدارک آن در مقابل من است. اینکه از سال ۹۶ به شما اخطار بدهن که این کار را نکنید و مواد اولیه را در جای دیگر نفروشید، نمی‌شود.


وکیل متهم خرمی گفت: مدرک را به من ارائه دهید.


قاضی جلسه بیان کرد: حتی بارنامه‌ها هست و فکر می‌کنند که کسی متوجه نمی‌شود، خیلی از آقایان جعل بارنامه کردند و اگر پرونده را درست بخواهند همه در پرونده هست.


وکیل متهم خرمی در رابطه با موضوع ادله اختصاصی اتهام اظهار کرد: در مورد موکلم دو موضوع مطرح است که یکی انحراف کالا از فروش بوده و موضوع دیگر فروش خارج از شبکه توسط موکل است. قبل از رد این دو اتهامات نکته را مطرح می‌کنن که در خصوص اطلاعات واصله در سال ۹۶، اگر اثبات تخلف موکل است آید نباید مدارکی در پرونده باشد؟ یا اینکه محکومیت در این مورد داشته باشیم و مولوی باشد که من ۱۴۰۰ تن را نمی‌توانم قبول کنم.


وی افزود: مهمترین نقض کیفرخواست فقدان استعلام از پتروشیمی است.


وکیل متهم خرمی در خصوص بارنامه‌های ساختگی گفت: در کیفرخواست ۷ فقره بارنامه ساختگی قید شده است، یک جا ۷۵ بارنامه و جای دیگری ۱۳ تا قید شده است. من مدارک ۷ بارنامه ساختگی را می‌خواهم.


وی افزود: ارسال بارنامه از شهید تندگویان دارای کد اقتصادی است و رسید بارنامه از موکل وجود ندارد. حداقل رسید راننده‌ای که در کرج تحویل شده را به ما ارائه دهید.


وکیل متهم خرمی اظهار کرد: نسبت به ۷ بارنامه گفته‌اند که انحراف داشته که موکل در مورد بارنامه ۶۱۶۱ توضیح داده است. نمی‌شود که هم بارنامه من وجود داشته باشد و هم بارنامه شما. اگر موکلم جاعل هست بر این اساس حکم دهید.


وی افزود: هر ۷ کالا را ملاحظه بفرمایید. محل تخلیه بار قزوین است که در این خصوص عنایت فرمایید که اگر اشتباه می‌کنم در جلسه بعد توضیحات را ارائه کنم.


وکیل متهم خرمی گفت: موکل در تمام تحقیقات خود صراحتا منکر بوده و گفته که من انحرافی در بار نداشته‌ام.


وی در خصوص موضوع انحراف گفت: ضابطین دادگستری هم از کارخانه بازدید کردند و در نظریه کارشناسان اعلام شد که هیچ مواد اولیه‌ خارج از شبکه‌ای توسط موکل من عرضه نشده است.


وکیل متهم خرمی گفت: در خصوص فروش مواد اولیه ۳ نفر ذکر شده که من نام آزادی را اعلام می‌کنم ولی موکلم هیچ ارتباطی با وی نداشته است و موکلم فقط با دولابی، عسگری و خندانی ارتباط داشته است.


قاضی مسعودی مقام اظهار کرد: موکل شما تا ۲۱۲ درصد گران فروشی داشته و بحث سبدی که ذکر کرد هیچ معنایی ندارد و ما آن را استعلام کرده‌ایم.


در ادامه جلسه حسینی نماینده دادستان اظهار کرد: گرفتن سهمیه بورس کالا و فروش آن با نرخ آزاد جرم است و موکل شما خود از این جرم خبر داشته است.


وی افزود: درباره خرید متهم با آقای آزادی باید بگویم که مراودات این دو فرد با یکدیگر در کیفرخواست آمده است.


حسینی در ادامه گفت: خریداران پتروشیمی اظهار کرده‌اند که با متهم مراوده داشتند. در هشت کامیون میزان ۲۲ تن مواد پتروشیمی آقای دولابی فروخته شده است و خریدار این موضوع را مطرح کرده در حالی که موکل شما می‌گوید این کار را انجام نداده است.


نماینده دادستان گفت: تعداد ١٣ بارنامه موجود است و مجموع آنها به ١۴۵١ تن می‌رسد.


وکیل متهم خرمی هم گفت: بارنامه‌ها ۶ رقمی هستند در حالی که تمام بارنامه‌هایی که شما گفتید یا چهار رقمی یا هشت رقمی بوده‌اند، من نمی‌توانم بارنامه‌ای که ۶ رقم نباشد را قبول کنم.


به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه قاضی مسعودی مقام با بیان اینکه جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد، گفت: به وکیل آقای فرزاد محبوبی آذریان، متهمی که در دادگاه حضور نداشته در ۹۸.۵.۲۳ ابلاغ کردیم که وثیقه‌شان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به نفع دولت ضبط خواهد شد و قرار بازداشت او هم صادر می‌شود.


وی افزود: به وکیلشان بفرمایید که وثیقه ۳۰ میلیاردی ایشان صبح فردا برای ضبط به دادسرا می‌رود و این عواقب عدم حضور در دادگاه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد