اونس طلا2381.79
مظنه16,526,000
18 گرم3,815,000
ارزش سکه37,233,078
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌های اروپایی و عراقی را درباره نقض تحریم ایران تهدید کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا بار دیگر درباره نقض تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران به شرکت‌های اروپایی و عراقی هشدار داد.

«مارشال بیلینگزلی» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه طی سخنرانی خود در اندیشکده شورای آتلانتیک به شرکت‌های اروپایی و عراقی هشدار داد که اگر با ایران کار کنند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

معاون وزارت امور خزانه‌داری آمریکا که دولت متبوعش پس از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تحریم‌های خود علیه ایران را شدت بخشیده، در ادامه تهدیدهای مقامات آمریکایی برای مجبور کردن دیگر کشورها به همراهی با این تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی اعلام کرد: «ما هر شرکت عراقی که با سپاه پاسداران در ارتباط باشد را تحریم خواهیم کرد. شرکت‌های اروپایی نیز اگر با ایران کار کنند، هدف تحریم قرار خواهند گرفت.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده و برای همراه کردن سایر کشورها با تحریم‌های غیرقانونی خود به تهدید و ارعاب متوسل شده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اوایل اردیبهشت‌ماه در اظهاراتی در در نشست مؤسسه «جامعه آسیا» با اشاره به اینکه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بر عادی‌سازی روابط تجاری کشورها با ایران تأکید دارد، از اینکه آمریکا به‌عنوان یک عضو دائم شورای امنیت از دیگر کشورها می‌خواهد روابط تجاری خود با ایران را قطع کنند به‌شدت انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: « من 40 سال است که با سازمان ملل متحد سر و کار دارم و تا آنجا که می‌دانم این اولین بار است که یک عضو دائم شورای امنیت آشکارا از دیگر کشورها می‌خواهد قطعنامه شورای امنیت را نقض کنند و حتی آنها را تهدید به مجازات می‌کند. من فکر می‌کنم این ایران نیست که باید تصمیمی در این خصوص بگیرد، بلکه جامعه بین‌الملل باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد اجازه دهد این روند ادامه یابد یا اینکه می‌خواهد آن را متوقف کند.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد