اونس طلا2376.33
مظنه16,426,000
18 گرم3,791,900
ارزش سکه37,007,778
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,500,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

ادامه تنش میان نخست وزیر و پارلمان انگلیس بر سر برگزیت

نخست وزیر انگلیس بار دیگر بر این مساله تاکید کرده است که هرگز خواستار تمدید مهلت قانونی برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا نخواهد شد.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: هیچ گونه درخواستی مبنی بر تمدید زمان برگزیت مطرح نخواهم کرد.

اظهارات نخست وزیر انگلیس چند ساعت پس از آن مطرح شده است که نمایندگان پارلمان با تصویب طرحی از وی خواسته اند تا خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تا سال 2020 میلادی به تاخیر بیندازد مگر آنکه وی بتواند به یک توافق نهایی برگزیت دست یابد.

برای دومین بار در یک هفته اخیر، نمایندگان پارلمان انگلیس با درخواست جانسون برای برگزاری انتخابات سراسری مخالفت کردند تا بحران برگزیت پیچیده تر از گذشته شود.

در حالی که آینده برگزیت هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، جلسات پارلمان انگلیس از سوی نخست وزیر تا اواسط اکتبر به حالت تعلیق درامده است.

احزاب مخالف این اقدام جانسون را اهانت آشکار به دموکراسی ارزیابی کرده اند. نمایندگان پارلمان با تصویب چند قانون و طرح عملا کنترل جانسون بر روند برگزیت را محدود کرده اند.

رهبران اروپایی نیز بارها تاکید کرده اند که هیچ گونه پیشنهادات مشخص و روشنی را از سوی مقام های لندن دریافت نکرده اند و این در شرایطی است که نشست اتحادیه اروپا قرار است 17 و 18 اکتبر برگزار شود.

جانسون در اظهاراتی در پارلمان انگلیس گفت: این دولت به مذاکرات خود برای دستیابی به یک توافق ادامه خواهد داد، و در عین حال برای خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق نیز آماده می شود. من در نشست مهم اتحادیه اروپا در روز 17 اکتبر شرکت خواهم کرد و مهم نیست که این پارلمان چقدر بخواهد دست های من را برای اجرای برگزیت ببندد. من برای دستیابی به توافقی که به نفع منافع ملی کشور باشد تلاش خواهم کرد. این دولت دیگر برگزیت را به تعویق نخواهد انداخت.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: این حزب مایل به برگزاری انتخابات است ولی تا زمانی که مطمئن نشود برگزیت به تعویق خواهد افتاد، از اقدامات جانسون حمایت نخواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد