اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تلاش آمریکا برای همراه کردن اماراتی‌ها با خود در تحریم‌ ایران

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا برای رایزنی با مقامات اماراتی در خصوص تحریم‌های ایران راهی این کشور شد.

سیگان ماندکلر- دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم، امروز با ۷ نفر از مدیران ارشد بانک‌های اماراتی دیدار می‌کند. او قبل از عزیمت به اسرائیل (فلسطین اشغالی) و سوئیس، دیدارهایی با مقامات اماراتی نیز خواهد داشت.

ماندکلر به خبرنگاران در شهر ابوظبی گفت که به همکاری با یکدیگر برای مبارزه با تروریسم و آن‌چه که وی آن را فعالیت‌های برهم زننده ایران در منطقه و جهان خواند، ادامه می‌دهیم.

این سفر تازه‌ترین دور از تلاش مقامات آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران است که هرگونه مذاکرات با آمریکا را تا پیش از برداشته شدن تحریم‌ها، رد کرده است.

دولت دونالد ترامپ در اردیبهشت سال گذشته از توافق اتمی ایران با قدرتهای جهانی موسوم به برجام به صورت یکجانبه خارج شد و تحریم‌های لغو شده علیه این کشور را مجددا برقرار کرد.

اوایل امسال نیز آمریکا اعلام کرد هیچگونه معافیتی برای خریداران نفت ایران در نظر نخواهد گرفت. وزارت خزانه داری آمریکا تاکنون حدود ۱۰۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را تحریم کرده است.

ماندکلر با اشاره به تحریم هفته گذشته آمریکا بر علیه یک شبکه حمل و نقل نفت ایران گفت که این شبکه در انتقال نفت از ایران به سوریه دست داشته است. وی همچنین با اشاره به تحریمهای وضع شده بر علیه بخش پتروشیمی و فلزات ایران اعلام کرد که آمریکا هفتم ژوئن بزرگترین گروه پتروشیمی ایران را تحریم کرده است.

این مقام آمریکایی با اشاره به روابط نزدیک تجاری ایران و امارات گفت: به طور تاریخی، بخشی از تجارت (ایران) درست همینجا در امارات انجام شده است حالا می‌خواهیم مطمئن شویم که اماراتی‌ها متوجه عواقب تداوم تجارت خود (با ایران) بشوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد