اونس طلا2213.85
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

استقبال بورس‌ها از بازگشت آمریکا و چین به میز مذاکره

به دنبال توافق آمریکا و چین برای از سر گیری مذاکرات تجاری، شاخص‌های بورسی آسیایی سبزپوش شدند.

پس از دو ماه اقدامات تنبیهی متقابل در حوزه تعرفه های تجاری، آمریکا و چین برای از سر گیری مذاکرات تجاری در ماه جاری به توافق رسیدند. اتش بس موقت دو اقتصاد نخست جهان با استقبال معامله گران بورسی مواجه شد تا جایی که در معاملات روز جمعه، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۷ درصد افزایش تا پایان معاملات اولیه به ۲۱ هزار و ۲۲۲.۸۶ واحد رسید. دیگر شاخص مهم بورسی آسیا یعنی " هانگ سنگ" هنگ کنگ نیز با ۰.۶ درصد صعود تا ۲۶ هزار و ۶۶۱.۴۷ واحد بالا آمد.

روند صعودی بورس های آسیایی در دیگر مناطق نیز ادامه یافت تا جایی که شاخص " اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا با افزایش ۰.۵ درصدی در سطح ۶۶۴۷.۸ واحدی بسته شد و شاخص "کسپی" بورس سئول با جهش ۰.۳ دصردی به ۲۰۱۰.۱۵ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای کامپوزیت" ۰.۱ درصد افزایش یافت و در سطح ۲۹۸۷.۹۴ واحد بسته شد.

ژو هونای، کارشناس بازار در بانک " میزوهو" گفت: بعد از مدت ها شاهد یک نشانه مثبت بودیم با این حال انتظار پیشرفت کمی در مذاکرات را داریم و این می‌تواند دست کم در کوتاه مدت یک شوک مثبت در بازارها ایجاد کند.

از زمان تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین در تابستان امسال، بازارهای سهام جهانی با یک مانع بزرگ برای صعود مواجه شده‌اند. معامله‌گران نگرانند اصرار طرفین درگیر جنگ تجاری بر حصول همه خواسته های خود، کار را به نقطه غیر قابل بازگشتی برساند.

خبر از سرگیری مذاکرات در آمریکا نیز با استقبال مواجه شد تا جایی که شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با صعود ۱.۳ درصدی به ۲۹۷۶ واحد رسید، شاخص "نزدک کامپوزیت" با جهش ۱.۸ درصدی در سطح ۸۱۱۶.۸۳ واحد بسته شد و شاخص " داو جونز اینداستریال اوریج" با جهش ۱.۴ درصدی، خود را به ۲۶ هزار و ۷۲۸.۱۵ واحد رساند.

در دیگر بازارها، بهای هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱۱ سنت افزایش به ۵۶.۴۱ دلار و هر بشکه نفت برنت با هشت سنت افزایش به ۶۱.۰۳ دلار رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد