اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اولیانوف: در جلسه هفته آینده شورای حکام درباره ایران گفت‌وگو می‌کنیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده برای بررسی برخی مسائل از جمله پرونده ایران خبر داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توییتی نوشت: یک جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین برگذار خواهد شد. می‌توان انتظار داشت که مناظراتی بر سر مسائل منطقه‌، سوریه، کره شمالی و ایران رخ دهد. سوال اینجاست که آیا ایران گام‌های بیشتری برای کاهش تعهدات برجامی خود بر خواهد داشت یا نه؟

ایران ۱۶ تیرماه گام دوم در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش را اعلام کرد که بر اساس آن میزان درصد و غلظت غنی‌سازی خود را فراتر از ۳.۶۷ افزایش داد و بعد از آن به سرعت غنی‌سازی تا ۴.۵ درصد را آغاز کرد و در کمتر از دو ماه این ذخایر به بیش از ۲۵ کیلوگرم رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا تاریخ ۲۸ مرداد (۱۹ اوت ۲۰۱۹) آژانس راستی آزمایی کرده است که میزان ذخیره اورانیوم ۲۳۵ غنی‌شده تا ۳.۶۷ درصد ۲۴۱.۶ کیلوگرم بوده است.

این گزارش می‌افزاید: ذخیره فوق شامل ۲۱۶.۵ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا ۳.۶۷ درصد از اورانیوم ۲۳۵ و ۲۵.۱ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا ۴.۵ درصد از اورانیوم ۲۳۵ است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد