اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخر هفته خوب بورس‌های جهانی

بورس‌ها در مناطق مختلف جهان با سبزپوشی به استقبال تعطیلات رفتند.

دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات تنبیهی علیه آمریکا در حوزه تجاری را در مقطع فعلی کافی می‌داند و قصدی برای افزایش آن‌ها ندارد. این بیانیه باعث شد که با وجود تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه بر واردات برخی از محصولات چینی، امیدواری معامله‌گران به حل و فصل اختلافات بین دو اقتصاد نخست جهان تقویت شود.

جینگ یی پن، کارشناس بازار در بانک " ای جی" گفت: بیانیه چینی‌ها یک مسکن موقت برای بازارها بود هر چند که به احتمال زیاد چین منتظر نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ خواهد ماند.

در قاره سبز، شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان، رهبر جریان صعودی بود و با جهش ۱.۲ درصدی به ۱۱ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. در فرانسه شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با ۱ درصد صعود به ۵۵۰۰ واحد رسید و در انگلیس شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷ درصد افزایش در سطح ۷۲۳۹ واحدی بسته شد.

در آمریکا نیز روند صعودی شاخص‌ها ادامه یافت تا جایی که دو شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" و " اس اند پی ۵۰۰" بورس وال استریت هر دو با جهش ۱.۳ درصدی بسته شدند و شاخص "نزدک کامپوزیت" نیز با صعود ۱.۵ درصدی به کار خود خاتمه داد.

در آسیا شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۱.۲ درصد صعود به ۲۰ هزار و ۷۰۴.۳۴ واحد رسید، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ و " شانگهای کامپوزیت" نسبتا بدون تغییر نسبت به روز گذشته خودبسته شدند، شاخص " کسپی" بورس سئول ۱.۸ درصد و شاخص " اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا ۰.۴ درصد افزایش یافتند. در تایلند، نیوزلند و هند نیز شاخص ها با صعود بسته شدند.

در بازار نفت، بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۹ سنت کاهش به ۵۵.۹۲ دلار و نفت برنت با ۴۳ سنت کاهش به ۶۰.۰۶ دلار رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد