اونس طلا2207.75
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تایمز: روسیه به ایران مسیر مصون از تحریم برای انتقال نفت پیشنهاد داد

یک رسانه آمریکایی گزارش داده روسیه به ایران یک مسیر مصون از تحریم برای انتقال نفت خود به ترکیه و سوریه پیشنهاد داده است.

یک رسانه آمریکایی امروز جمعه گزارش داده روسیه در اقدامی که از گسترش روابط میان مسکو و تهران حکایت دارد به ایران مسیر جدیدی برای انتقال نفت به ترکیه و سوریه پیشنهاد داده است.

به نوشته تایمز، ایران قبلاً محموله‌های نفت خود به سوریه و ترکیه را از طریق کانال سوئز انتقال داده است. اما بعد از خروج آمریکا از برجام انتقال نفت از این این مسیر برای ایران دشوار شده است، زیرا کشورهایی که اقدام به خریداری نفت ایران کنند یا به انتقال محموله‌های آن کمک کنند ممکن است با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.

«گئورگی مارادوف»، نماینده کرملین در شبه جزیره کریمه گفت که ایران می‌تواند از قابلیت‌های کشتی‌رانی این شبه‌جزیره استفاده کرده و نفت خودش را از طریق کانال «ولگا-دن» به دریای سیاه منتقل کند.

مارادوف تأکید کرد: «منافع دوجانبه بین ایران و کریمه به ویژه با توجه به سیاست‌های ضدایرانی ایالات متحده آمریکا رو به افزایش است.»

طبق نوشته روزنامه تایمز، کانال ولگ-دن 63 مایل طول دارد و بخشی از آبراهی است که دریای خزر را از طریق دریای آزوف و دریای سیاه به اقیانوس‌های جهان متصل می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد تهران هنوز علناً به درخواست روسیه پاسخ نداده اما اعطای مسیر جایگزین نفتی می‌تواند فرصت ارزشمندی در اختیار صنعت نفت ایران قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد