اونس طلا2211.39
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

الجریده: ظریف در کویت معاهده عدم تعرض به همسایگان را بررسی خواهد کرد

الجریده: ظریف در کویت معاهده "عدم تعرض" به همسایگان را بررسی خواهد کرد

روزنامه الجریده کویت به نقل از "برخی منابع آگاه" اعلام کرد که سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به کویت در احتمالا پیشنهاد ایران مبنی بر امضای معاهده"عدم تعرض" به همسایگان که عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در سفر منطقه‌ای خود در ماه می هم آنرا مطرح کرد مورد بررسی قرار گیرد.

بنا بر این گزارش تنش های اخیر منطقه نیز احتمالا یکی از محورهای مورد بحث دو طرف باشد.

محمد جواد ظریف عصر دیروز(شنبه) عازم کویت شد و در اولین روز سفر خود به این کشور با اعضای انجمن دوستی ایران و کویت دیدار و رایزنی کرد. وزیر امور خارجه کشورمان قرار است امروز نیز با مقامات کویتی دیدار کند.

محمد جواد ظریف پیش از این در سفر خود به بغداد پیشنهاد امضای معاهده "عدم تعرض" به همسایگان را مطرح کرد. سید عباس عراقچی نیز در سفر منطقه‌ای خود به عمان، کویت و قطر بار دیگر این پیشنهاد را با کشورهای عربی مطرح کرد.

در این راستا محمد ایرانی، سفیر کشورمان در کویت پیش از این اعلام کرد: طرحی که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران آنرا مطرح کرد تنها مختص کویت نیست بلکه تمام منطقه را شامل می شود، ما تا این لحظه پاسخ های مثبتی از برخی کشورها دریافت کردیم و منتظر پاسخ دیگر کشورها هستیم. دوست دارم تاکید کنم که این طرح از جمله طرح های مهم بین المللی است و می تواند سکوی حل بیشتر اختلافات و مشکلات موجود در منطقه باشد. ایران از همکاری میان کشورهای اسلامی استقبال می کند و همچنین تقویت روابط عراق و کویت به سود تمام ملت های منطقه خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد