اونس طلا2192.78
مظنه14,171,000
18 گرم3,271,300
ارزش سکه31,927,263
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حذف صفر، بدون اصلاحات اقتصادی بی‌فایده است/ از ظریف متشکریم

رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است تا زمانی که اصلاحات لازم در اقتصاد ایران رخ ندهد، طرح‌هایی مانند حذف صفر از پول ملی تاثیری ندارد.

مسعود خوانساری امروز (سه‌شنبه) در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: وقتی کشور ما تورمی ۳۰ درصدی را تجربه می‌کند یعنی به طور میانگین هر سه سال یک صفر به قیمت‌ها افزوده می‌شود؛ از این رو بدون اصلاح این شاخص‌های کلان، طرح فعلی راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان این‌که حذف چهار صفر از پول ملی می‌تواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد، گفت: حل مشکلات حسابداری و کاهش هزینه‌ها در زمینه‌ محاسبات، بخشی از نتایج مثبت این کار است، اما قبل از اجرایی شدن این طرح باید به انجام برخی اصلاحات اساسی در اقتصاد پایبند بود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اعتراض بخش خصوصی ایران به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، تاکید کرد: دکتر ظریف توانسته در ماه‌های گذشته با مصاحبه‌های خود یک فشار روانی علیه تصمیمات دولت ترامپ به وجود آورد و همین موضوع آمریکا را عصبانی کرده است، از این‌رو ما ضمن محکومیت تحریم ایشان از اقدامات‌شان سپاسگذاریم.

خوانساری با اشاره به مشکلاتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، گفت: ارزهای چند نرخی بستر ایجاد فساد و رانت هستند و در طول ماه‌های گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث ایجاد بی‌عدالتی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نتوانسته‌ایم سیستم توزیع سریعی برای این ارز ایجاد کنیم، عملا کالاها با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد و از این‌رو بخش خصوصی خواستار قطع سریع ارز ۴۲۰۰ تومانی و جایگزینی یارانه نقدی برای حمایت از مردم است.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلاتی که در ممنوعیت صادرات برخی کالاها به وجود آمده، اظهار کرد: جز مشروبات الکلی و مواد مخدر، صادرات سایر کالاها مجاز است و دولت می‌تواند با وضع‌ کردن تعرفه، مدیریت بازار را در اختیار بگیرد، زیرا در غیر این صورت ما شاهد آن خواهیم بود که سرمایه تولیدی کشور از بین می‌رود و تولیدکنندگان با مشکل مواجه می‌شوند.

در ادامه این نشست محمد احمدیان – عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران – نیز از دولت خواست شرایط را برای واگذاری صدور مجوز نمایشگاه‌های تخصصی به بخش خصوصی، فراهم کند.

به گفته وی، طرح واگذاری برگزاری این نمایشگاه‌ها از حدود هشت ماه پیش در دولت بلاتکلیف باقیمانده و سازمان توسعه تجارت نیز هنوز مشخص نکرده است که این طرح چگونه باید اجرا شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که بخش خصوصی خواستار دریافت این مجوز است، تصریح کرد: در صورتی که این انتقال صورت نگیرد، بحث امضاهای طلایی همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و این مساله مشکل‌ساز می‌شود. ما تلاش می‌کنیم در این زمینه با دولت به یک زبان مشترک برسیم تا در آینده نزدیک بحث انتقال مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها نهایی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد