اونس طلا2209.02
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صعود کم جان دلار

دلار در معاملات امروز موفق نشد رشد قابل توجهی داشته باشد.

پس از تشدید اختلافات بین چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری که از روز دوشنبه این هفته با سقوط یوان یه یک کانال پایین‌تر وارد فاز تازه ای شد، در معاملات امروز ارزش دلار در برابر همتای چینی‌اش با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۷.۰۷۲۷ یوان رسید که هنوز هم یکی از پایین‌ترین سطوح در طول ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

آمریکا چین را به دستکاری تعمدی در ارزش نرخ ارز متهم کرده و حتی نام این کشور را رسما به فهرست سیاه ارزی وزارت خزانه‌داری خود افزوده است.

مازن عیسی، کارشناس ارشد ارزی در موسسه "تی دی سکیوریتیز" گفت: صعود اخیر یوان با استقبال معامله گران مواجه شد چرا که به نظر می‌رسد بانک مرکزی چین برای نجات این ارز وارد عمل شده است.

از سوی دیگر شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد با رشد خفیف ۰.۰۸ درصدی به ۹۷.۶۲۶ واحد رسید. به نظر می رسد که در آینده نزدیک، چشم‌انداز روشنی از حل و فصل اختلافات بین دو اقتصاد نخست جهان بر سر مسائل تجاری وجود نداشته باشد و این مساله به نوسانات بیشتر بازار ارز دامن بزند.

در بین دیگر ارزها، یورو با وجود تشدید اختلافات داخلی بین دولت ائتلافی راست گرای ایتالیا به دنبال انتشار خبری از تلاش آلمان برای دستیابی به تراز بودجه‌ای متعادل‌تر در برابر دلار تقویت شد و به ازای ۱.۱۱۹۷ دلار مبادله شد هر چند که هنوز موفق به بازپس‌گیری کانال ۱.۱۲ دلاری نشده است.

هر پوند امروز به ازای ۱.۲۱۰۴ دلار و هر فرانک سوئیس به ازای ۱.۰۲۶۷ دلار مبادله شدند. دیگر ارز امن جهانی یعنی ژاپن با اندکی عقب‌نشینی به نرخ برابری ۱۰۵.۹۴۴۸ در برابر هر دلار رسید. هم چنین هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۶۸۳ دلار استرالیا، ۱.۳۲۲۲ دلار کانادا و ۱.۳۸۱۲ دلار سنگاپور معامله شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد