اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معاون سیما: مزدک میرزایی می‌تواند برگردد

سیدمرتضی میرباقری در واکنش به ماجرای مهاجرت و شایعات پیوستن مزدک میرزایی به یک شبکه تلویزیونی در لندن گفت: ما علاقه‌مند هستیم او برگردد.

ماجرا از خبر مهاجرت آقای گزارشگر شروع شد، جایی که برخی از کانال‌های مجازی اعلام کردند مزدک میرزایی گزارشگر ورزشی صداوسیما ضمن ترک ایران برای همیشه به شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال پیوسته است. پیوستن یا نپیوستن این گزارشگر به این شبکه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مراجع ذی‌ربط در رسانه ملی هم به جایی نرسید.

چون مزدک به پیغام‌های برخی از دوستان، همکاران و حتی تهیه‌کنندگان و مدیرانی در صداوسیما هم پاسخ نداده بود که آیا واقعاً مهاجرت کرده و یا آیا پیوستن به این شبکه تلویزیونی در لندن حقیقت دارد.

حتی برخی از مدیران در صداوسیما ترجیح دادند سکوت کنند و یا بعضاً می‌گفتند "خبر مهاجرت را تأیید ولی هنوز نمی‌توانیم درباره پیوستن به این شبکه رأی صریح صادر کنیم". در این میان، برخی رسانه‌های معاند هم چالش و اختلاف میان رسانه ملی با این گزارشگر ورزشی را بسترِ اصلی موج‌سواری‌هایشان قرار دادند، حتی رضا جاودانی و محمدرضا احمدی هم نسبت به رفتن مزدک واکنش نشان دادند و همچون دیگر همکاران و دوستانش این خبر آن‌ها را هم شوکه کرده بود.

شاید مهمترین بخش این ماجرا به رفتن یا نرفتن مزدک یا امثال مزدک به شبکه‌ای معاند و ترویج‌دهنده تفکرات افراط‌گرایانه‌ای مثل عربستان سعودی و وهابیت برمی‌گردد، زیرا کنار رسانه‌هایی مثل العربیه و روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت و حتی کمک‌های پراکنده به فارسی‌وان، من و تو و حتی بی‌بی‌سی فارسی، دلارهای عربستانی از شبکه‌ تلویزیونی ضدایرانی فارسی‌زبانی به‌نام اینترنشنال سردرآورده است.

عربستان تمام تلاش خود را به‌کار بسته شبکه فارسی اینترنشنال را با سیاست فارسی‌وان پرورش دهد و از دل آن فارسی‌وان دومی خلق کند، شبکه‌ای که با سیاست ضدخانواده و سبک زندگی، فیلم و سریال بسازد و همچون پازل شبکه‌سازی مجد، صفا و وصال که ضددین و اعتقادات عمل می‌کردند آن‌ها نسخه جدیدی از فارسی‌وان این بار در دل شبکه اینترنشنال پدید آورند.

بعد از مدت‌ها بالاخره سیدمرتضی میرباقری معاون سیما نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: کاری که مزدک میرزایی انجام داده نه اتفاق حرفه‌ای است و نه اتفاق عام!

اولاً ما متأسفیم که او به‌اصطلاح رفته ولی واقعاً رفتن وی دلیل نبودن کار اساسی در حوزه ورزش رسانه ملی نمی‌تواند باشد.

معاون سیما با اشاره به اینکه به‌صلاح نبود مزدک چنین تصمیمی بگیرد، عنوان کرد: یک اشتباه استراتژیکی است که میرزایی مرتکب شده و هر طور به آن نگاه کنیم به‌صلاح نبود که او چنین تصمیمی بگیرد در شبکه‌ای که عنادش با مردم ایران روشن است.

وی با تأکید بر این نکته که "مزدک می‌تواند برگردد و ما علاقه‌مند هستیم این اتفاق بیفتد"، افزود: کسی که می‌خواهد برود در جایی که تفکر وهابیت و سیاست‌های خصمانه عربستان سعودی را ترویج می‌کند واقعاً از فهم کم سیاسی برخوردار است، به‌خاطر اینکه مزدک اصلاً آدم سیاسی نبود. به هر حال ما علاقه‌مند هستیم او به کارش برگردد و شرایط کاری هم برای وی فراهم است، هیچ مانعی وجود ندارد و مزدک می‌تواند برگردد.

میرباقری در پاسخ به سؤالی که مسائلی مبنی بر بردن آرشیوی از صداوسیما توسط مزدک میرزایی مطرح شد آیا حقیقت دارد، گفت: مزدک هیچ آرشیوی نبرده است.

معاون سیما درباره ادعای انتقال تصاویر مربوط به یک مستندی که قرار بوده توسط مزدک میرزایی ساخته شود نیز تصریح کرد: به‌فرض صحت این شایعه، مستندات ناچیز و قابل اعتنا نیست، تصاویر اهمیت‌داری نبوده و ناچیزند. به‌قولی اگر آمار آرشیو سیما، هزار باشد به یک‌هزارم درصد هم نمی‌رسد.

گفتنی است؛ شایعاتی مطرح شده بود که مزدک میرزایی «10 هزار گیگ آرشیو صداوسیما» را که در اختیار او بوده، به‌همراه خود برده است که این خبرسازی‌های متعدد درباره بردن آرشیو به لندن را معاون سیما در جریان گفتگویی که با خبرنگاران انجام داد تکذیب کرد.

انتهای پیام/+

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد