اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان با وزارت دفاع برای بومی‌ سازی قطعات خودرو

در حالی که فاز آزمایشی تولید پژو ۳۰۱ بومی در دستور کار ایران‌خودرو قرار گرفته است، نماینده‌ی مجلس از امضای قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی با وزارت دفاع برای تأمین ۴۷۰ قطعه‌ی خودرویی خبر داد.

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی خودرو‌سازان با وزارت دفاع برای تولید ۴۷۰ قلم قطعه‌ی خودرو در داخل کشور خبر داد. اکبریان اظهار داشت:

با پیگیری‌های دولت و مجلس، خودروسازان کشور (ایران‌خودرو و سایپا) قرار‌دادی به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومانی با وزارت دفاع منعقد کردند. وزارت دفاع بر‌اساس این قرارداد، ۴۷۰ قلم لوازم یدکی و قطعات خودرو وارداتی را تأمین می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قطعات وارداتی و در حوزه‌ی الکترونیک است، بیان کرد:

صنایع دفاع، دانش این کار را دارد و برخی از امکاناتی را که از این قطعات نیاز دارد، در دو یا سه جا بیشتر نداریم که بیشتر این امکانات در صنایع دفاع است.

نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هماهنگی‌های ایجادشده طی یکسال آینده حداقل ۹۰ درصد ۴۷۰ قطعه بومی‌سازی می‌شود، گفت:

با این وضعیتی که تعداد زیادی خودروی ناقص در پارکینگ ایران‌خودرو و سایپا وجود دارد، تعداد خودروهای ناقص به حداقل می‌رسد.

پیش از این ایران‌خودرو در اقدامی درخورتوجه، خط تولید آزمایشی پژو را راه‌اندازی کرد تا این محصول را در سال آینده به مشتریان تحویل دهد. پروژه‌ی تولید پژو ۳۰۱ ایرانی با همکاری وزارت دفاع آغاز شده است و قطعات مورد نیاز این خودرو از طریق زیرمجموعه‌های وزارت دفاع تأمین خواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد