اونس طلا2216.24
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

توضیحات رحمانی درباره دریافت‌کنندگان ارز دولتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افرادی که ارز دولتی دریافت کردند، اما علاوه بر تمام شدن مهلت قانونی، کالایی وارد کشور نکردند و دلیل قانع‌کننده‌ای نیز برای عدم واردات کالا ندارند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی، درباره نامه رئیس‌جمهور به 4 وزیر برای پیگیری یک میلیارد یورو ارز دولتی که برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شده بود، گفت: ارزهای تخصیص یافته تا ریال آخر پیگیری می‌شود و دولت نیز درباره سرنوشت این ارزهای دولتی جدی است.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های مختلف بر نحوه تخصیص و بازگشت ارز دولتی نظارت دارند، افزود: بانک مرکزی، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و صنعت، معدن و تجارت، تمام تلاش خود را برای اجرای دستور رئیس‌جمهور و تعیین تکلیف ارز دولتی به کار می‌برند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، اظهار داشت: دستور رئیس‌جمهور اجرایی شده است و مسئولان وزارت صمت اطلاعات شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی را در سامانه‌ها بررسی کردند تا با تطبیق افرادی که ارز دولتی دریافت کردند با مدارک گمرک، مشخص شود این افراد کالا وارد کشور کرده‌اند یا نه.

رحمانی اضافه کرد: نمی‌توان ادعا کرد تمام ارز دولتی پرداخت شده، وارد کشور نشده یا سوءاستفاده‌ای در این زمینه رخ داده است، ممکن است بخشی از این ارز در فرآیند واردات و مسیر حمل باشد یا موانعی برای واردات کالا وجود داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که ارز دولتی دریافت کردند، اما علاوه بر تمام شدن مهلت قانونی، کالایی وارد کشور نکردند و دلیل قانع‌کننده‌ای نیز برای عدم واردات کالا ندارند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد