اونس طلا2232.37
مظنه14,231,000
18 گرم3,285,200
ارزش سکه32,062,443
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,403,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سه بانک بزرگ جهان به دستکاری در بازار ارز متهم شدند

بانک‌های بزرگ جهان، شامل جی‌پی مورگان، بارکلیز، آربی‌اس، یوبی‌اس و سیتی گروپ به اتهام دستکاری در بازار جهانی ارز تحت پیگرد سرمایه‌گذاران قرار گرفتند.

بانک‌های بزرگ جهان، شامل جی‌پی مورگان، بارکلیز، آربی‌اس، یوبی‌اس و سیتی گروپ به اتهام دستکاری بازار جهانی ارز تحت پیگرد سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

طبق اطلاعاتی که شرکت حقوقی آمریکایی اسکات پلاس اسکات ارائه کرده است، این پیگرد که تخمین زده می‌شود بیش از ۱ میلیارد پوند (۱.۲۴ میلیارد دلار) ارزش داشته باشد، دوشنبه در کامپتیشن اپیل تریبونال (سی‌ای‌تی)، که دادگاه انگلستان برای رسیدگی به رقابت در بازار است، ثبت شده است.

دیوید اسکات، وکیل اسکات پلاس اسکات، می‌گوید: این یک پرونده بزرگ از مجموع شکایت‌های سرمایه‌گذاران در مورد نقض قانون رقابت انگلستان و اتحادیه اروپا توسط بانک‌های بزرگ است. این پرونده به علت این که باید خسارت‌های تک‌تک افراد، که روی هم مبلغ بسیار قابل توجهی می‌باشد، تک تک، در یک پرونده مورد رسیدگی قرار بگیرند، بسیار مشکل است.

مایکل او هیگنز، رییس سابق سازمان نظارت بر مستمری بگیران انگلیس، که هدایت این پرونده را در دست دارد، می‌گوید: میزان کل خسارت مورد تقاضا، به میزان تراکنش‌های ارزی‌ای بستگی دارد که در واحدهای حاضر در انگلستان انجام شده‌اند.

او ادامه داد: با توجه به حجم سنگین معاملات ارزی لندن، تخمین زده می‌شود که این مبلغ از ۱ میلیارد پوند فراتر برود.

تاجران تبهکار در برخی از بزرگترین بانک‌های جهان، با تبانی با یکدیگر بازارهای ارزی را دستکاری کرده‌اند که حجم معاملات روزانه آنها ۵.۴ تریلیون دلار بوده است. آنها از این طریق سود هنگفتی به جیب زده‌اند.

برخی از این بانک‌ها تا به حال، روی هم رفته بیش از ۱۱ میلیارد دلار جریمه پرداخت کرده‌اند تا پرونده‌های قضایی مربوط به دستکاری نرخ ارز را در آمریکا، انگلستان و اتحادیه اروپا، حل‌وفصل کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد