اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترامپ: بانک مرکزی ما دست روی دست گذاشته است!

رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین حملات خود به مقامات بانک مرکزی آمریکا گفت آن‌ها هیچ کاری انجام نداده اند و این خیلی بد است.

در ادامه مناقشه لفظی بین دولت و بانک مرکزی آمریکا با یکدیگر بر سر مساله نرخ بهره، دونالد ترامپ از مقامات فدرال رزرو خواست رویکرد خود را تغییر دهند و کاری بیش از یک کاهش نامحسوس نرخ بهره انجام دهند.

قرار است مدیران بانک مرکزی آمریکا در نشست این هفته خود در خصوص نرخ بهره تصمیم‌گیری کنند و بسیاری از کارشناسان معتقدند فدرال رزرو در این نشست با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره موافقت خواهد کرد. کاهش نرخ بهره برای رئیس جمهور آمریکا که برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۰ این کشور حساب ویژه ای بر روی اقتصاد باز کرده، مساله‌ای حیاتی است.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا و چین بار دیگر نرخ بهره خود را کاهش خواهند داد تا پول بیشتری به سیستم های خود تزریق کنند. این مساله کار تولید کنندگان برای فروش محصولاتشان را راحت می‌کند اما فدرال رزرو ما هیچ کاری نمی‌کند و احتمالا کار خیلی کمی در مقایسه با رقبا انجام خواهد داد که خیلی بد است! فدرال رزرو همه کارهای نادرست را انجام داه است. کاهش اندک نرخ بهره کافی نخواهد بود هر چند که در هر صورت ما برنده خواهیم شد!

از سال گذشته نوک پیکان حملات ترامپ متوجه جروم پاول شد و اختلاف نظر بین این دو تا جایی بالا گرفت که برخی از منابع خبری از احتمال اخراج وی توسط ترامپ خبر دادند. با این حال پاول بارها و بارها گفته است که قصد کناره‌گیری ندارد و استقلال بانک مرکزی را به هر قیمتی حفظ خواهد کرد.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون فدرال رزرو نه مرتبه نرخ بهره را افزایش داده است اما سیگنال‌های زیادی وجود دارد که حرکت بعدی فدرال رزرو کاهش نرخ بهره خواهد بود.

انتقادات ترامپ از مقامات بانک مرکزی آمریکا مساله جدیدی نیست. در مقابل مدیران این بانک گفته اند که از وی دستور نمی‌گیرند و شرایط اقتصادی و باز کار آمریکا به قدری مستحکم است که نیازی به دخالت جدی این بانک نیست.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد