اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۵

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۷ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به‌دنبال انتشار آمارهای قوی‌تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا که موجب تقویت چشم‌انداز تقاضا برای نفت شد و در حالی که نگرانی‌ها از احتمال بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه به‌دلیل تنش در تنگه هرمز همچنان بالاست، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و یک افزایش هفتگی را نیز به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 7 سنت افزایش به 63 دلار و 46 سنت رسید. نفت برنت در این هفته مجموعاً 1.7 درصد رشد داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 18 سنت افزایش به 56 دلار و 20 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا رشد هفتگی مجموعاً 1.2درصدی را به ثبت رساند.

آمارهای رسمی منتشرشده نشان می‌دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه دوم امسال کمتر از حد انتظار کاهش داشته و میزان هزینه‌کرد مصرف کنندگان رشد قابل توجهی داشته است. این آمارهای مثبت موجب تقویت چشم‌انداز تقاضا برای نفت شد.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «آمارهای مربوط به اقتصاد آمریکا در کل مثبت بود... تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار بود... میزان هزینه‌کرد مصرف کننده هم خوب بود اما هزینه‌کرد بنگاه‌های اقتصادی خوب نبود».

ضعف رشد اقتصادی در کشورهای جهان به‌ویژه آسیا و اروپا می‌تواند موجب تضعیف تقاضا برای نفت در خارج از آمریکا شود و همچنان قیمت‌ها را پایین نگهدارد.

جین مک‌گیلیان، تحلیلگر بازار انرژی هم گفت: «در حال حاضر در بازار بین کسانی که فکر می‌کنند شاهد افت رشد اقتصادی خواهیم بود و تقاضا برای نفت آسیب خواهد دید و... کسانی که روی تحولات خلیج فارس و کاهش تولید اوپک و متحدانش تمرکز کرده‌اند رویارویی وجود دارد».

هفته آینده مذاکره کنندگان ارشد چینی و آمریکایی برای اولین بار از زمان شکست مذاکرات تجاری طرفین در ماه می با یکدیگر دیدار خواهند کرد. هر گونه دستاورد مثبت این نشست می‌تواند موجب تقویت قیمت جهانی نفت شود.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد