اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 چالش مهم بانک مرکزی اروپا برای اجرای سیاست های محرک پولی

سایت طلا : تحلیلگران بلومبرگ در تحلیلی به این سئوال پاسخ داده اند که چرا مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا در شرایط کنونی تصمیمی برای اجرای سیاست های محرک پولی نخواهند داشت.

به اعتقاد تحلیلگران، بانک مرکزی اروپا دلایل متعددی دارد تا ماه سپتامبر صبر کند و در شرایط فعلی اجرای سیاست های محرک پولی را متوقف نماید.

بر اساس این گزارش شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا طی هفته جاری نشست مهمی را برگزار می کند. مقام های بانک مرکزی اروپا بارها تاکید کرده اند که برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو حاضر به اتخاذ سیاست های لازم پولی و نرخ بهره هستند. نظرسنجی جدید نشان می دهد که فعالان بازارهای بین المللی تنها 30 درصد شانس برای کاهش 0.1 درصدی نرخ بهره در نشست این هفته بانک مرکزی اروپا قائل هستند. بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی می کنند که بانک مرکزی اروپا برای اتخاذ هرگونه تصمیم جدیدی تا نشست سپتامبر صبر خواهد کرد، آن هم به 5 دلیل:

یک : بانک مرکزی اروپا منتظر فدرال رزرو آمریکا خواهد ماند. پیش بینی می شود بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش خواهد داد. این نخستین کاهش نرخ بهره آمریکا در بیش از ده سال اخیر خواهد بود. اگر فدرال رزرو آمریکا سیگنالی مبنی بر اتخاذ سیاست های انبساطی پولی ارسال کند، این مساله با استقبال کامل اروپا روبرو خواهد شد. این مساله فشار بر تورم منطقه یورو را کاهش خواهد داد و به تقویت اقتصاد اروپا خواهد انجامید.

دو: آمارهای اقتصادی

آمارهای جدید اقتصادی که روز چهارشنبه منتشر شد، نشانگر بدتر شدن فعالیت های اقتصادی در ماه جولای بوده است. تولیدات صنعتی آلمان با کاهش محسوسی روبرو شده است. البته بانک مرکزی اروپا منتظر است تا امارهای مربوط به رشد اقتصادی سه ماه دوم و تورم نیز منتشر شود.

سه: پیش بینی های جدید

بانک مرکزی اروپا معمولا تمایل دارد تغییرات مهم سیاست پولی خود را زمانی اعلام کند که پیش بینی های تازه ای نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو منتشر می شود. پیش بینی های جدید درباره اوضاع اقتصادی منطقه یورو نیز قرار است در ماه سپتامبر اعلام شود.

پیش بینی های قبلی در ماه ژوئن نشان می دهد که نرخ تورم منطقه یورو امسال به 1.3 درصد خواهد رسید.

چهار: انتظارات بازار

گرچه سیاستگذاران پولی اروپا می گویند که انتظارات بازار تاثیر چندانی بر اتخاذ سیاست های پولی ندارد ولی واقعیت این است که نمی توان از انتظارات بازار به طور کامل چشم پوشی کرد.

فعالان بازار در شرایط کنونی انتظار ندارند که بانک مرکزی اروپا حداقل تا نشست سپتامبر نرخ بهره را 0.1 درصد کاهش دهد.

پنج: پیچیدگی بسته

در پایان اینکه، بانک مرکزی اروپا باید این ملاحظه مهم را مد نظر قرار بدهد که چگونه می خواهد این سیاست ها و تدابیر جدید را اجرا کند. سیاست های پولی و نرخ بهره فعلی که از سوی بانک مرکزی اروپا اجرا می شود، برخی از بانک های تجاری منطقه یورو را با چالش های جدی روبرو کرده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد