اونس طلا2195.48
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سرمایه‌گذاری در بورس سپر تورمی ایجاد می‌کند

مدیرعامل سابق بورس تهران با اشاره به فرصت‌های بهینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف گفت: دارایی‌هایی که در بازار سرمایه معامله می‌شوند نقدشوندگی بالایی دارند و نزدیک‌ترین بازار به بازار رقابت کامل بورس های اوراق بهادار هستند.

حسن قالیباف اصل در همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری که در راستای برگزاری مسابقات لیگ ستارگان بورس برگزار شد، گفت: کاهش ریسک اعتباری یکی از مزیت های بزرگ معامله در بورس اوراق بهادار است علاوه بر این سرمایه گذاری در سهام سپر تورمی دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته بازارهای مالی توسعه یافته دارند، اظهار کرد: دارایی هایی که در بازار سرمایه معامله می شوند نقدشوندگی بالایی دارند و نزدیک ترین بازار به بازار رقابت کامل بورس های اوراق بهادار هستند.

قالیباف اصل ادامه داد: ارز دارایی مولد نیست، بالا رفتن نرخ ارز یعنی تضعیف پول ملی و این موضوع به گران شدن کالاها و تورم می شود، در نتیجه ارز یک فرصت سرمایه گذاری به حساب نمی آید. از دید من مسکن و سکه هم جزو بازار های سرمایه گذاری به حساب نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه باید با تحلیل در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرد: باید به سرمایه گذاری در بازار سرمایه بلند مدت نگاه کنیم. نباید با جو عمومی که ایجاد میشود به بازار وارد یا از بازار خارج شد.

قالیباف اصل افزود: قبل از قانون جدید ابزارها و نهاد های مالی که در سال ۱۳۸۴ تدوین شد بورس اوراق بهادار و بورس کالا (بورس فلزات) را داشتیم بعد از این فرابورس ایران و بورس انرژی هم راه اندازی شد و در حوزه ابزارهای اتفاق‌های خوبی افتاد.

وی با اشاره به انواع ابزارهایی که در بازار سرمایه وجود دارد، افزود: ابزار فقط سهام نیست بلکه تنوع خوبی در ابزارهای مالی وجود دارد. سهام یک بخش از سرمایه گذاری در بورس است. باید به دیگر ابزارهای مالی هم فکر کنیم. مثلا اوراق مشارکت یک ابزار مناسبی است که یک سود ثابت می دهد. علاوه بر این می توان روی انواع صکوک در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کرد.

وی تاکید کرد: بازار بدهی در کشور ما کوچک است و بنگاه های اقتصادی هم به این ابزار توجه ویژه ای ندارند و تمایل دارند از بانک وام بگیرند. البته این را هم باید بگویم که الان آمار تامین مالی با سال های گذشته قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد