اونس طلا2214.86
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آسوشیتدپرس: دولت ترامپ راهبردی برای مقابله با ایران ندارد

یک رسانه آمریکایی به تشریح سیاست‌های ایران برای به چالش کشیدن واشنگتن پرداخته و به نقل از منتقدان آمریکایی نوشته دولت ترامپ برنامه‌ای برای مقابله با ایران ندارد.

آسوشیتدپرس ضمن تشریح سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای به چالش کشیدن آمریکا در صحنه بین‌الملل نوشته برخی منتقدان می‌گویند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هیچ راهبردی برای مقابله با ایران ندارد.

آسوشیتدپرس می‌نویسد ایران به جای گلاویز شدن با ارتش آمریکا به وارد کردن ضربه‌‌های کوتاه به نیروهای متخاصم با خودش در غرب روی آورده است. این رسانه نوشته نوع این ضربه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که از آغاز جنگ جلوگیری کند. رسانه آمریکایی به توقیف یک کشتی انگلیس و سرنگونی پهپاد آمریکایی اشاره کرده است.

این رسانه می‌نویسد در پاسخ ترامپ به سوالی درباره تشدید تنش‌ها هم فوریت مقابله با اقدامات جمهوری اسلامی ایران نهفته بود و هم دشواری‌های بی‌امان آن. ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران یک کشتی انگلیسی را توقیف کرده گفت: «[ایران] دردسر است فقط دردسر.»

از دید جمهوری اسلامی ایران، اما دردسر واقعی ترامپ است که با خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و بازاعمال تحریم‌ها علیه ایران به شدت گرفتن تنش‌ها دامن زد.

منتقدان از دولت ترامپ بابت نداشتن رویکردی واقعی در قبال ایران انتقاد می‌کنند. «وندی شرمن»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در همایش سالانه آسپن گفت: «سوال بنیادی من از دولت این است: راهبرد شما چیست؟ می‌دانم که قصدتان وارد کردن فشار حداکثری [به ایران] است، اما برای رسیدن به چه هدفی؟»

او همچنین در این جلاس که جمعه در ایالت کلرادو برگزار شد گفت معتقد است ایرانی‌ها در حال ارزیابی این احتمال هستند که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود و بعد از سال 2020 کماکان در کاخ سفید باقی بماند.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران پیش از این در مصاحبه با رسانه‌های آمریکا گفته بود او شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایران را بالای 50 درصد می‌داند. او گفت که ایران روی رأی نیاوردن ترامپ حساب باز نکرده، چون هیچ فردی با عقل سلیم محاسباتش را بر سر چیزی که کنترلی روی آن ندارد قرار نمی‌دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد