اونس طلا2388.23
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ظریف: انگلیس همدستی در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند

وزیر امور خارجه ایران گفته است، انگلیس باید همدستی در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (شنبه) تأکید کرد، این کشور ایران است که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را تأمین می‌کند.

وی در پیامی در صفحه توییترش نوشت: «برخلاف دزدی دریایی در تنگه جبل طارق، اقدامات ما در خلیج فارس، در حمایت از قوانین بین‌المللی دریایی است. همانطور که در نیویورک اعلام کردم، این ایران است که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را تأمین می‌کند. انگلیس باید همدستی در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند.»

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «عصر روز جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "Stena Impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»

دولت محلی جبل‌ طارق روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

دولت محلی جبل‌ طارق جمعه گذشته توقیف این نفتکش را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس بعد از توقیف روز گذشته نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز مدعی شد که ایران «مسیر خطرناکی» را در پیش گرفته است. وی در پیام توییتری خود نوشت: «اقدام دیروز در خلیج (فارس)، نمایانگر علائم نگران‌کننده‌ای است مبنی بر اینکه پس از اقدام قانونی جبل طارق در توقیف نفتی که عازم سوریه بود، احتمالاً ایران، مسیر خطرناک رفتار غیرقانونی و ثبات‌زدا را برگزیده است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد