اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بوئینگ ۵۰ میلیون دلار به خانواده‌ قربانیان سقوط مکس ۷۳۷ پرداخت می‌کند

شرکت بوئینگ اعلام کرد ۵۰ میلیون دلار به خانواده قربانیان حادثه سقوط مرگبار هواپیماهای مکس ۷۳۷ پرداخت می کند.

شرکت بوئینگ اعلام کرد نیمی از 100 میلیون دلاری را که پس از سقوط مرگبار هواپیماهای مکس 737 به این حوادث اختصاص داده به خانواده‌های قربانیان این حادثه پرداخت می کند. کن فینبرگ از طرف این بزرگترین هواپیما ساز جهان مأمور نظارت بر توزیع این پول است.

این خبر چند دقیقه قبل از اظهارات پال نجورج اعلام شد. وی پدری است که سه فرزند، همسر و مادر همسر خود را در سقوط هواپیمای مکس در اتیوپی از دست داده است.

فینبرگ گفت تیم او بلافاصله پس از اولین نشست مقامات بوئینگ در همین هفته در واشنگتن، کار خود را آغاز می‌کند. فینبرگ اهدای خسارت به قربانیان حادثه 11 سپتامبر 2001، نشتی نفت دیپ واتر هاریزون در 2010، تصادف های خودرو های جنرال موتورز به خاطر نقص فنی و چندین حادثه تیراندازی در مدارس آمریکا را مدیریت کرده بود.

مکس 737 پرفروشترین جت بوئینگ در ماه مارس پس از سقوط اتیوپین ایرلاینز و به دنبال سقوط یک هواپیمای دیگر در اندونزی زمین گیر شد. این دو سقوط 346 نفر کشته به جای گذاشتند.

نجرج 35 ساله گفت تصور نمی کند مردم دیگر به این هواپیما اعتماد کنند :« آیا می خواهید باز هم با این هواپیما پرواز کنید؟ آیا می خواهید فرزندانتان در این هواپیماها بنشینند؟ من دیگر فرزندی ندارم». وی گفت هنوز هم شبها کابوس گریه فرزندانش را میبیند.

بویینگ به سوالات نجرج پاسخی نداد ولی طی بیانیه ای اعلام کرد:« ما واقعاً به خاطر مرگ مسافران این دو پرواز و تأثیری که بر خانواده هایشان گذاشته متاسفیم».

یکی از مقامات بوئینگ گفت مکس 737 تا زمانیکه بازرسی‌های های شدید و کامل را پشت سر نگذاشته به آسمان بر نمی گردد.

بوییننگ در سوم جولای اعلام کرد 100 میلیون دلار طی چند سال به دولت های محلی و سازمان های غیر انتفاعی برای کمک به خانواده‌ها و جوامع آسیب دیده از این دو حادثه در اندونزی و اتیوپی پرداخت می کند.

فینبرگ گفت 50 میلیون دلار دیگر به پروژه های دولتی و اجتماعی اختصاص دارد.

اطلاعیه اول بویینگ برای 100 میلیون دلار با عصبانیت برخی خانواده های قربانیان رو به رو شد. آنها این حرکت را نمایشی می دانستند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد