اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیم‌ها و گام‌های عملی است

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام گفت: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیم‌ها و گام‌های عملی در روند اجرایی شدن توافق است.

سید عباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی در خصوص برجام گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ها و موضع گیری‌های طرف‌های اروپایی برجام را با دقت به لحاظ میزان انطباق با تعهدات این دولت‌ها وفق توافق مزبور و مصوبات کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: تاکید می‌کنیم تداوم اقدامات داوطلبانه مبتنی بر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران مطابق با برجام ریشه در متقابل بودن حقوق و تکالیف پیش بینی شده در برجام دارد و چنین مسیری نبایستی به عنوان یک جاده یک طرفه تلقی شود.

سیدعباس موسوی افزود: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیمات و گام‌هایی عملی، موثر و مسؤولانه در روند اجرایی شدن آن است. هرگونه انتظار از ایران برای بازگشت به شرایط قبل از ۸ می ۲۰۱۹ بدون اثبات اراده سیاسی جدی و توانایی عملی طرف‌های اروپایی در ایجاد توازن در انجام تعهدات بر اساس برجام و منتفع شدن عملی ایران از آثار لغو تحریم‌ها به نحو پیش بینی شده در برجام یک انتظار غیرواقع بینانه و مغایر با اهداف، منطق و محتوای برجام است.

وی گفت: تکرار می‌کنیم تا زمانی که طرف مقابل متعهد باشند ما نیز به همان میزان متعهد می‌بمانیم.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد