اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۴

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، امروز با ۲۱ سنت کاهش به ۶۶ دلار و ۵۱ سنت رسید.

پس از آنکه رشد اقتصادی چین در سه ماهه اخیر به پایین ترین رقم خود در طی حداقل 27 سال گذشته رسید و نگرانی ها در مورد کاهش تقاضای نفت این کشور را شدت بخشید، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، امروز با 21 سنت کاهش به 66 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه اوت امروز با 28 سنت کاهش به 59 دلار و 93 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته به دلیل کاهش تولید نفت آمریکا و تنش ها در خاورمیانه بیشترین رشد هفتگی سه هفته اخیر را تجربه کرد.

پالایشگاه های واقع در مسیر طوفان استوایی بری به رغم احتمال بروز سیل همچنان به فعالیت خود ادامه داده اند. این در حالی است که طوفان موجب کاهش 73 درصدی (1.38 میلیون بشکه ای) تولید روزانه نفت در خلیج مکزیک شده است.

همانطور که تحلیلگران پیش بینی می کردند، رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 6.2 درصد کاهش یافته است. کاهش میزان تقاضا در داخل و خارج که به دلیل جنگ تجاری میان آمریکا و چین اتفاق افتاده از عوامل اصلی این کاهش رشد عنوان شده است.

با این وجود، میزان تولیدات صنعتی و خرده فروشی چین بیشتر از رقم پیش بینی ها بوده و به گفته مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی، این آمارها نشان می دهد که اقتصاد چین وضعیتی مطلوب تر از آنچه قبلا تصور می شد دارد.

در خاورمیانه، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در یک سخنرانی تلویزیونی گفته، ایران آماده گفت وگو با آمریکاست به شرطی که واشنگتن تحریم ها را بردارد و به توافق هسته ای که سال گذشته از آن خارج شد برگردد.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد