اونس طلا2210.88
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بدافزار جدید ۲۵ میلیون دستگاه اندرویدی را قربانی کرد!

کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بدافزار خطرناک جدیدی موفق شده است به بالغ بر ۲۵ میلیون دستگاه اندرویدی نفوذ یابد و اطلاعات کاربران را هک کرده و به سرقت ببرد.

کارشناسان و پژوهشگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی چک پوینت اخیراً با انتشار گزارشی دریافته و اعلام کرده‌اند که بدافزار خطرناک جدیدی تحت عنوان ‘Agent Smith’ موفق شده است به بیش از ۲۵ میلیون دستگاه مبتنی بر سیستم عامل اندروید نفوذ پیدا کند و اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار هکرها و مجرمان سایبری مربوطه قرار دهد.

گفته می‌شود این بدافزار در پوشش اپلیکیشن‌های اندرویدی و محبوبی که همه آنها در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور نیز وجود داشته و توسط کاربران بر روی گوشی و تبلت آنها دانلود و نصب شده است، توانسته وارد دستگاه‌های مربوطه شود و به اطلاعات موردنظر هکرها و مجرمان سایبری که طراحی آن را برعهده داشتند، دسترسی و نفوذ پیدا کند.

بر اساس گزارشی که وب سایت ۹to۵google از این اتفاق ارائه داده است، گوگل بلافاصله بعد از اطلاعات یافتن از حمله بدافزار مذکور تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی مشکوک و آلوده به این بدافزار را از پلتفرم فروشگاه پلی استور حذف کرده است.

به عقیده این کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، منشأ و مبدا این بدافزار، شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین هستند که به منظور بومی سازی برنامه‌های محبوب کاربران چینی و ارائه و انتشار اپلیکیشن‌های جدید مشابه، سعی دارند از کد نویسی و برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه داده شده توسط شرکت‌های معروف سو استفاده کنند. بدین منظور با طراحی بدافزارهای خطرناک و پیشرفته، به پلتفرم اپلیکیشن‌های اندرویدی مورد استفاده کاربران در جهان حمله می‌کنند و اطلاعات موردنیاز خود را به دست می‌آورند.

گفته می‌شود این بدافزار در برخی کشورها از جمله هند، پاکستان و بنگلادش قربانیان بسیار بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان داشته است این در حالیست که بالغ بر ۳۰۳ هزار دستگاه اندرویدی تنها در ایالات متحده آمریکا و حدود ۱۳۷ هزار دستگاه نیز در انگلستان قربانی حملات بدافزار مذکور شده‌اند.

این بدافزار حتی در برخی از اپلیکیشن‌های معروف و محبوب کاربران از جمله پیام رسان واتس اپ، مرورگر اینترنتی اوپرا، پخش کننده محتوا MX Video Player، Flipkart و SwiftKey وجود داشته و تعداد زیادی از کاربران با دانلود و نصب آنها گرفتار بدافزار Agent Smith و حملات سایبری آن شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد