اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دیپلمات روس: جهان مخالف اقدامات آمریکا و وخامت اوضاع پیرامون برجام است

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در نشست شورای حکام آژانس، آمریکا صدای یکپارچه جامعه جهانی، از جمله متحدان خود را شنید که خواستار عادی سازی اوضاع و ممانعت از ادامه وخامت اوضاع پیرامون ایران هستند.

"میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد، نشست ویژه شورای حکام آژانس درباره ایران ثابت کرد که تمایلات قاطعی در جامعه جهانی در مخالفت با وخامت اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای وجود دارد.

این دیپلمات گفت: «به طور قاطع می توانم بگویم که این مسئله جزو وظایف شورای حکام نیست. ولی این نشست در مجموع مفید بود از آن جا که این امکان را به وجود آورد تا تمایلات در جهان به طور دقیق روشن شود. البته شورای حکام ارگانی است که هر چند نمایندگان از همه مناطق جهان در آن عضویت دارند، ولی شامل 41 نماینده می شود که هر یک از آنها به طور کلی دیدگاه کشور خود را بیان می‌کند.»

اولیانوف افزود: «تمایلات مطرح شده پیرامون وضعیت کنونی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مثبت بود و بر این مسئله تمرکز داشت که مشکلات به وجود آمده باید صرفاً از طریق دیپلماتیک و سیاسی حل و فصل شوند. این تمایلات به طور قاطع مخالف وخامت اوضاع پیرامون برجام بود و این مسئله یک نکته بسیار مثبت است. البته احتمالا برای آمریکایی‌ها بسیار مفید بود که صدای جمعی و یکپارچه شرکت‌کنندگان در نشست شورای حکام، از جمله متحدان خویش را بشنوند که خواستار عادی سازی اوضاع و جلوگیری از ادامه وخامت اوضاع پیرامون ایران بودند.»

نماینده روسیه در آژانس در جریان نشست شب گذشته شورای حکام نیز گفته بود خط‌مشی غیرسازنده آمریکا در اعمال فشار اقتصادی بر ایران ضربه محکمی به فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران وارد می‌کند و مسئولیت شکست احتمالی این برنامه‌ها به طور کامل بر عهده مقامات واشنگتن است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد