اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتحادیه اروپا: بابت خروج آمریکا از برجام متأسفیم/ ایران پایبند باشد

هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در جلسه شورای حکام آژانس، ضمن ابراز تأسف از خروج آمریکا از برجام خواستار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای شد.

هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در نشست امروز (چهارشنبه، ۱۹ تیرماه) شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر بابت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام ابراز تأسف کرده و از ایران خواسته به این توافق پایبند باشد.

طبق بیانیه‌ای که روی وب‌سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته، هیأت نمایندگی این اتحادیه در نشست امروز گزارش‌دهی‌های دقیق و مفصل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای درک کامل از اجرای تعهدات هسته‌ای توسط ایران حائز اهمیت دانسته و بر ضرورت همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس تأکید کرد.

نمایندگی اتحادیه اروپا همچنین از گام‌های ایران برای کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام ابراز نگرانی کرد. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «عمیقاً از اقدام ایران در خصوص افزایش میزان ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی و شروع غنی‌سازی اورانیوم به فراتر از سطح ۳.۶۷ درصد- چنانکه به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده- نگرانیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا بارها تأکید کرده است که اجرای کامل برجام توسط ایران ضروری است. ما از ایران می‌خواهیم که این گام‌ها را به عقب برگردانده و بدون تأخیر به پایبندی کامل به برجام بازگردد.»

جمهوری اسلامی ایران ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری با توجه به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های کشورهای اروپایی برای جبران خروج واشنگتن از این توافق، اعلام کرد قصد دارد طبق مفاد توافق هسته‌ای تعهدات خود در این توافق را کاهش دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد