اونس طلا2382.1
مظنه16,586,000
18 گرم3,828,800
ارزش سکه37,368,258
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,950,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

نگرانی فرانسه از نفوذ مالی آمریکا و چین در اروپا

رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت ایجاد یک سیستم پرداخت واحد اروپایی برای مقابله با رقبای چینی و آمریکایی ضروری است.

فرانسوا ویل روی دو گل، در کنفرانس تأمین مالی شهر پاریس با اشاره به نوآوری‌های جدید در حوزه فناوری‌های مالی گفت که روش‌های پرداخت سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای روز جامعه نیست و واقعیت تلخ آن است که کشورهای اروپایی، به استفاده از مکانیسم‌هایی در پرداخت وابسته هستند که خود در آنها هیچ سهمی ندارند.

دو گل با اشاره به سهم روز افزون شرکت‌های غیراروپایی از بازار مالی اتحادیه اروپا گفت که یافتن راه حل در مساله پرداخت‌ها برای جلوگیری از نفوذ بیشتر مالی آمریکا و چین باید توسط کشورهای اروپایی کاملاً جدی گرفته شود.

بانک‌های اروپایی پیش‌تر در تلاش مشترک خود برای ایجاد یک سیستم مشابه "ویزا کارد" و "مستر کارد" شکست خورده بودند و اکنون فاصله فناوری آنها با فناوری در اختیار چین و آمریکا به ویژه در زمینه پرداخت از طریق گوشی‌های هوشمند رو به افزایش است.

از سال ۲۰۱۷ زیرساخت‌های اولیه سیستم پرداخت واحد در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو ایجاد شد اما تاکنون تنها نیمی از بانک‌های این منطقه به این سیستم پیوسته‌اند و بیشترین استفاده از آن برای تراکنش‌های داخلی است.

بنوآ کوق، عضو هیأت مدیره بانک مرکزی اروپا در همین رابطه گفت که این بانک از نوامبر سال گذشته شروع به ایجاد زیرساخت‌های پرداخت الکترونیکی کرده است اما سرعت انطباق بانک‌های اروپایی با این سیستم نیز تا جایی کم بوده است که نقش این سیستم از کل پرداخت‌ها بسیار ناچیز بوده است حتی با وجود آنکه استفاده از این سیستم برای بانک‌های اروپایی ارزان‌تر و امن تر از استفاده از سیستم‌های مشابه خارجی بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد