اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

روسیه: به‌رغم تحریم‌های آمریکا به روابط تجاری با ایران ادامه می‌دهیم

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با اشاره به صبر مقامات تهران در برخورد با بدعهدی‌های اروپایی‌ها، تأکید کرد که روسیه و چین نیازی به مکانیزم مالی ویژه‌ای نداشته و همواره با ایران همکاری تجاری داشته و خواهند داشت.

"ولادیمیر چیژوف" نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که این کشور به همکاری‌های تجاری-بازرگانی خود با ایران ادامه خواهد داد و توجهی به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا نخواهد داشت.

وی گفت: «همتایان خارجی ما برخی مواقع این سئوال را مطرح می کنند که چرا روسیه و چین مکانیسمی مشابه "اینستکس" ایجاد نمی کنند؟ ما در پاسخ به آنها می‌گوییم، ما به چنین مکانیسمی اصلاً نیاز نداریم. ما همواره با ایران روابط تجاری داشته و خواهیم داشت و هرگز توجهی به تحریم‌های آمریکا نمی کنیم.»

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد: «لازم است توجه داشت که مکانیسم مالی اینستکس مورد نظر کشورهای اروپایی روی چه کار می کند؟ روی محصولات غذایی و تجهیزات پزشکی. در حالی که این محصولات اصلًا تحت تحریم آمریکا قرار ندارند. جمهوری اسلامی به چنین مسئله‌ای نیاز ندارد. این کشور احتیاج دارد تا بتواند نفت خود را بفروشد».

نماینده روسیه افزود: «اصلی ترین مصرف کنندگان نفت ایران، این کشورهای اروپایی و آمریکا نیستند. آنها چین، هند و برخی دیگر از کشورها هستند که اکنون در تیجه اعمال تحریم‌های آمریکا با مشکل مواجه شده‌اند و لازم مکانیسمی برای تسهیل مبادلات مالی آنها با ایران مورد توجه قرار بگیرد. در حال حاضر گزینه‌های مختلفی در حال بررسی است که از جمله آنها توافقات چندجانبه است.»

چیژوف تاکید کرد: «مسلماً مقامات ایرانی که ملتی بسیار صبور هستند، علاقه‌ای به اتخاذ تصمیمات عجولانه ندارند. به همین دلیل اظهارات آنها طی هفته اخیر مسلماً بیشتر یک خط مشی سیاسی است تا نشان دهند که از عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی ناراضی هستند. آنها مواضع خود را اعلام کرده، مهلت تعیین می‌کنند و سپس شروع به اقدام کرده‌اند.»

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد