اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بورس‌های دنیا عقب نشستند

کم‌رنگ شدن امیدها به کاهش نرخ بهره در آمریکا باعث شد بیشتر شاخص‌های مهم بورسی در جهان با زیان بسته شوند.

روز سه‌شنبه برای بورس‌های جهان روز درخشانی نبود و نبود خبر مثبتی برای تداوم رالی صعودی، صف‌های فروش را طولانی کرد. بی انگیزگی معامله گران در سراسر جهان باعث شد تا بیشتر شاخص‌های مهم بورسی با زیان بسته شوند.

ادوارد مویا، کارشناس بازار در مؤسسه "اواندا" گفت: اخبار کسل کننده محلی در کنار کم‌رنگ شدن امیدها به کاهش نرخ بهره در آمریکا و رشد نه چندان درخشان تجارت خارجی آلمان باعث شد بیشتر شاخص‌ها امروز نزولی شوند.

در معاملات امروز بورس‌های اروپایی، شاخص "استوکس ۵۰" که در بر دارنده نماد ۵۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ۰.۱ درصد کاهش به ۳۵۲۳.۷۶ واحد رسید. در انگلیس شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن و در فرانسه شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت مشابه ۰.۱ درصدی به ترتیب در سطح ۷۵۴۹.۲۷ واحدی و ۵۵۸۹.۱۹ واحدی بسته شدند. دیگر شاخص مهم بورسی اروپا یعنی "دکس ۳۰" فرانکفورت آلمان ۰.۲ درصد عقب نشست تا به سطح ۱۲ هزار و ۵۴۳.۱۵ واحدی برسد.

در شرایطی که انتظار می‌رفت آمار بسیار خوب اشتغال‌زایی ماه ژوئن آمریکا باعث صعود شاخص‌های بورس وال استریت شود اما بزرگ‌ترین شاخص این بورس یعنی " داو جونز اینداستریال اوریج" با ۰.۵ درصد ریزش در سطح ۲۶ هزار و ۷۷۹.۹۵ واحدی بسته شد.

روند نزولی بورس‌ها به آسیا نیز کشیده شد به گونه‌ای که شاخص "نیک کی ۲۲۵" با ۱ درصد ریزش به ۲۱ هزار و ۵۳۴.۳۵ واحد رسید، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۵ درصد ریزش کرد و در سطح ۲۸ هزار و ۳۳۱.۶۹ واحدی رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با سقوط ۲.۶ درصدی تا سطح ۲۹۳۳.۳۶ واحد عقب نشست.

بر خلاف شاخص‌های بورسی، بهای نفت در معاملات امروز صعودی بود: هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۹ سنت افزایش به ۶۴.۶۲ دلار و نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۵۱ سنت افزایش به ۵۸.۰۲ دلار رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد