اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عربستان در ماه‌های می و ژوئن نتوانست جای خالی نفت ایران را پر کند

رویترز طی گزارشی نوشت از آنجاییکه افزایش تولید عربستان کمبود تولید ایران و ونزوئلا را جبران نکرد، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به یک رقم جدیدِ یعنی کمترین میزان در 5 ماه گذشته رسید.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد از آنجایی که افزایش تولید عربستان کمبود تولید ایران و ونزوئلا و کمبود تولید دیگر کشورها در این گروه را جبران نکرد، تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به یک رقم جدیدِ کمترین میزان در 5 ماه گذشته رسید.

بر اساس این بررسی، 14 عضو اوپک 29.60 میلیون بشکه نفت در روز در ماه گذشته (ژوئن) استخراج کردند، که 170 هزار بشکه در روز از ارقام ماه می کمتر است و کمترین میزان تولید اوپک از سال 2014 به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، حتی با وجود افزایش تولید عربستان به علت فشارهای ترامپ برای پایین‌ آوردن قیمت‌ها، سطح تولید عربستان هنوز از سطح تولید مورد توافق در توافق کاهش تولید برای این کشور کمتر است.

علی‌رغم این تولید کمتر، نفت خام از بالاترین رقم 6 ماه گذشته یعنی برابر 75 دلار در هر بشکه که در ماه آوریل ثبت شد، در روز جمعه به علت نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی به کمتر از 63 دلار رسید.

کارستن فریتچ، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «تصمیم اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید، کاری برای تغییر این وضعیت انجام نداد.»

«یک سری آمارهای اقتصادی ناامیدکننده از آمریکا، چین و اروپا، نگرانی‌های جدیدی در مورد تقاضا ایجاد کرده است.»

کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه در ماه دسامبر توافق کرده بودند تا میزان تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز از ابتدای ژانویه 2019 کاهش دهند. سهم اوپک از این توافق 800 هزار بشکه در روز است که ایران، لیبی و ونزوئلا از آن معاف هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد