اونس طلا2394.45
مظنه15,921,000
18 گرم3,675,300
ارزش سکه35,870,013
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

تل‌آویو از توقیف نفتکش حامل نفت ایران استقبال کرد

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی با استقبال از توقیف یک کشتی حامل نفت ایران توسط ارتش انگلیس، گفت این اقدام گامی مثبت در جهت افزایش فشار به ایران است.

«یوال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز جمعه (امروز) در مصاحبه‌ای از توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران توسط ارتش انگلیس استقبال کرد.

این عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که با رادیو تل‌آویو گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد که این رژیم در توقیف نفتکش «گریس ۱» که حامل محموله نفتی ایرانی بوده، هیچ نقشی نداشته است.

روز گذشته نیروهای ویژه ارتش انگلیس با حمله به این نفتکش که از آب‌های بین‌المللی نزدیک «جبل الطارق» در حال گذر بود، آن را توقیف کردند. به نوشته روزنامه «گاردین»، پس از توقیف، از خدمه این کشتی بازجویی شده است. (جزئیات بیشتر)

اشتاینیتز در مصاحبه‌اش در مورد توقیف این کشتی گفته است: «بریتانیایی‌ها با متوقف کردن این [کشتی] اقدام بسیار خوبی انجام دادند. این افزوده‌ای بسیار بسیار شدید و بسیار بسیار مثبت، بر فشارها به ایران است.»

پیش از این هم «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم از این اقدام انگلیس استقبال کرده و آن را «خبری عالی» توصیف کرده بود.

در حالی که انگلیس مدعی شده توقیف این کشتی با هدف ممانعت از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام گرفته، اما دولت اسپانیا که بر سر حاکمیت بر آب‌های اطراف جبل‌الطارق با لندن اختلاف دارد، در بیانیه تأکید کرده که انگلیس این اقدام را به درخواست آمریکا انجام داده است.

انتهای پیام/ق

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد